مبلغ جدید یارانه فاش شد + زمان واریز یارانه جدید

مبلغ جدید یارانه فاش شد + زمان واریز یارانه جدید
کدخبر : 15406

یک سوم جمعیت کشور مشمول کمک هزینه بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی شده اند و مشمولان لازم نیست که هیچ‌گونه ثبت‌نامی را انجام دهند.

 

یک سوم جمعیت کشور مشمول کمک هزینه بلاعوض ۱۰۰ هزار تومانی شده اند و مشمولان لازم نیست که هیچ‌گونه ثبت‌نامی را انجام دهند.
 
 

خبرداغ : نرخ ارز دلار سکه طلا یورو | شنبه 8 آذر | 99/9/8

 

 

جزئیات پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و وام یک میلیون تومانی

 

همزمان با اجرای دور دوم تعطیلات سراسری برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، دولت به صورت هدفمند در قالب دو طرح از افرادی که در دوران کرونا متضرر شدند قصد حمایت دارد. یکی از این طرح‌ها پرداخت وام یک میلیون تومانی و دیگری پرداخت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی به اعضای خانوار است.

به گفته رییس جمهوری یک سوم جمعیت کشور (۱۱ میلیون خانوار و به عبارتی ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر) مشمول این دو طرح جدید حمایتی دولتی هستند.

کمک هزینه بلاعوض یکصد هزارتومانی به ازای اعضای خانوار یکی از کمک‌هایی به شمار می‌رود که دولت درنظر گرفته است.

 


خبرداغ و جنجالی : رقص نامتعارف فریبا نادری غوغا به پا کرد + فیلم لورفته


 

چه کسانی مشمول دریافت کمک هستند؟

یارانه کمک معیشتی یکصد هزار تومانی به اعضای خانوارهایی که منبع درآمدی ثابت ماهیانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، تعلق می‌گیرد که نزدیک به ۲۹.۷ میلیون نفر (۱۱ میلیون خانوار)، تحت پوشش این طرح حمایتی قرار می‌گیرند.

براین اساس، افراد دارای درآمد ثابت از جمله کارمندان دولت، شرکت‌های دولتی یا نهادهای عمومی غیردولتی، بازنشستگان، بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی یا سایر صندوق‌های بازنشستگی شامل این طرح نمی‌شوند.
به گفته رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کارگرانی که درآمد ثابت ندارند، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و رانندگان تاکسی شامل این طرح هستند.

 

زمان پرداخت

زمان پرداخت کمک هزینه جبرانی از آذر ماه است و به مدت چهارماه (آذر، دی، بهمن و اسفندماه) پرداخت می‌شود.
رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون اعلام کرد که پرداخت کمک یکصد هزارتومانی از نیمه آذرماه شروع می‌شود.

کمک هزینه بلاعوض یکصد هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام از سوی متقاضیان ندارد، وزارت تعاون مشمولان دریافت بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی را شناسایی کرده است.

براساس اعلام وزارت تعاون در فروردین‌ماه امسال، به ۲۳ میلیون سرپرست خانوار وام یک میلیونی پرداخت شد که اطلاعات گردآوری شده در آن دوران، ملاک عمل خواهد بود و نیاز نیست، متقاضیان اقدامی انجام دهند.

 

چطور برای یارانه 100 هزار تومانی ثبت نام کنیم؟

 

چطور برای یارانه 100 هزار تومانی ثبت نام کنیم؟

 

در کنار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی، دولت قرار است تا پایان سال هر ماه به ۳۰ میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه ۱۰۰ هزار تومانی کرونا پرداخت کند. متقاضیان چگونه در این طرح ثبت‌نام کنند؟

از سیاست‌های حمایتی دولت از دور جدید محدودیت‌های کرونایی مقرر شده دولت به حدود 30 میلیون نفر از جمعیت کشور یارانه 100 هزار تومانی به مدت چهار ماه پرداخت کند.

این یارانه در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند امسال پرداخت خواهد شد.

در کنار یارانه، قرار است مرحله دوم وام یک میلیون تومانی کرونا نیز پرداخت شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سامانه پیامکی 6369 را برای ثبت‌نام متقاضیان معرفی کرده است.

 


خبرجنجالی : خانه سوپر لوکس و میلیاردی شاهرخ استخری و همسرش + فیلم لورفته


 

متقاضیان تا روز 11 آذر ماه فرصت دارند که کد ملی سرپرست خانوار را از طریق سیم‌کارتی که نام سرپرست به سرشماره 6369 ارسال کنند.

برخی از متقاضیان این سوال را می‌پرسند که آیا برای ثبت‌نام کمک بلاعوض 100 هزار تومانی نیز باید کد ملی را ارسال کنند یا با یک بار ارسال به شماره 6369 در هر دو بسته حمایتی وام و یارانه ثبت‌نام می‌شوند؟

در هفته اخیر در گفتگوی زنده اینستاگرامی تجارت‌نیوز با حامد شمس، رئیس روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سوال پاسخ داده شد.

او گفت: مشمولان این کمک بلاعوض شناسایی شده‌اند و نیازی به ثبت‌نام نیست، ارسال کد ملی‌ به شماره 6369 صرفا برای ثبت نام وام یک میلیون تومانی کروناست.

مشمولان این طرح شامل سرپرست خانوار فاقد درآمد ثابتی است که در مرحله قبل متقاضی دریافت تسهیلات کرونایی بوده‌اند، که جمعا 11 میلیون خانوار برآورد می‌شود. این یارانه به هر عضو خانوار می‌رسد و سقفی برای آن درنظر گرفته نشده است. // تجارت نیوز 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه