قیمت طلا

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز 7 مهرماه

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز 7 مهرماه
کدخبر : 21858

امروز (چهارشنبه) قیمت جهانی طلا افزایش یافت.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت طلا در بازارهای جهانی در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود. قیمت طلا در بازارهای جهانی با توجه به شرایط مختلفی تعیین می شود و قیمت طلا بر سایر بازارهای مالی تاثیر مستقیم می گذارد. در حالی که با ادامه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا تردیدهای جدیدی در مورد ترمیم اقتصاد جهانی مطرح شده است قیمت طلا امروز شاهد اندکی افزایش بود اما تقویت دلار سبب شد تا رشد قیمت طلا محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.30 درصد افزایش به 1739 دلار و 14 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم برای تحویل در ماه دسامبر با 0.10 درصد رشد به 1739 دلار و 30 سنت رسید.
ارزش دلار در برابر ین ژاپن در معاملات صبح امروز به بالاترین رقم 18 ماه گذشته رسید و در برابر سایر ارزهای معتبر جهانی در نزدیکی بالاترین رقم 10 ماه گذشته باقی ماند.
در حالی که فدرال رزرو خود را برای انقباضی کردن سیاست پولی آماده کرده و دولت بایدن در مذاکرات مربوط به سقف بدهی با کنگره با بن بست مواجه شده است، بار دیگر تردیدهایی در مورد ترمیم اقتصاد جهانی مطرح شده است. در عین حال قطعی گسترده برق در بخش هایی از چین بر آمارهای عملکرد اقتصادی این کشور تاثیر گذاشته است.
مشکل شبکه برق چین در حالی رخ داده است که سرمایه گذاران از نزدیک در حال رصد تحولات مربوط به بحران بدهی شرکت اورگراند هستند و تغییرات اعمال شده در هفته های اخیر بر مقررات ناظر بر موسسات آموزشی و شرکت های فن آوری فعال در چین نیز موجی از نگرانی را در میان سرمایه گذاران برانگیخته است. برخی ناظران معتقدند دولت چین قصد دارد در زمانی که رشد اقتصادی این کشور در وضعیت خوبی قرار دارد دست به انجام اصلاحات ساختاری در بخش های مختلف بزند.
آلن وانگ تحلیلگر موسسه سرمایه گذاری پریسیپال گلوباگ گفت: «من فکر می کنم در یکی دو ماه آینده تولید ناخالص داخلی چین کاهش خواهد یافت... و این کشور در حوزه بازار کار با مشکلاتی مواجه خواهد شد.» هرگونه نگرانی از وضعیت دومین اقتصاد بزرگ جهان می تواند موجب کاهش احساس ریسک پذیری و افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازارهای امنی همچون بازار طلا شود.

اونس طلا در این هفته صعودی می شود؟

جدیدترین نتیجه نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد نشان داد تحلیلگران به افزایش قیمت طلا بدبین هستند زیرا احتمال تحکیم سیاست پولی آمریکا، دلار را تقویت می کند و بازده اوراق قرضه را بالاتر می برد. همزمان خوش بینی در میان سرمایه گذاران به پایینترین حد در هفت ماه اخیر نزول کرده است.
بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند که طلا همچنان با علاقه خرید ضعیفی روبرو خواهد بود زیرا توجهات به ارزشهای بالا در بازارهای سهام معطوف مانده است.
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۸ نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۲ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد. همزمان ۱۱ نفر معادل ۶۱ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۷ درصد نظر خنثی داشتند.
در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد، ۸۵۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۸۲ نفر معادل ۴۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۳۰۹ نفر معادل ۳۶ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۵۹ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.
بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با یک دلار و ۹۰ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۵۱ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته تنها ۳۰ سنت افزایش نشان داد.
بدبینی شدید در بازار طلا پس از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا و اعلام احتمال انتشار برنامه های تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه پس از نشست نوامبر ایجاد شد. پیش بینی های به روز شده بانک مرکزی آمریکا هم نشان داد که کمیته بازار آزاد فدرال احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر سال ۲۰۲۲ و افزایش یک درصدی نرخها در سال ۲۰۲۳ را پیش بینی می کند.
هر چند فضای بازار طلا منفی است اما همچنان برخی خوش بینی خود را حفظ کرده اند. آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی تلاش بانک مرکزی آمریکا برای تغییر سیاست پولی خود را یک هیاهوی تو خالی توصیف کرد.
او گفت: به محض این که بانک مرکزی آمریکا تعدیل برنامه خرید خود را آغاز کند بازار پی می برد که این تنها یک قدم کوچک است.

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه