سکه

قیمت سکه و طلا سقوط کرد | توصیه ای به خریداران سکه

قیمت سکه و طلا سقوط کرد | توصیه ای به خریداران سکه
کدخبر : 22118

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، گفت: قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز تحت تاثیر اخبار برجامی با کاهش روبرو بوده، به طوری که دلار با کاهش هزار تومانی در محدوده ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود و سکه تمام طرح جدید نیز کانال ۱۲ میلیون تومانی را از دست داده و در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی معامله می‌شود.

به گزارش رصد اقتصادی: قیمت سکه در روزهای اخیر با نوسان روبرو بود و قیمت سکه در بازار تهران شرایط مختلفی را تجربه کرد. قیمت سکه و طلا برای افراد جامعه، مهم است و مرتب اخبار این بازار را رصد می کنند. قیمت سکه تحت تاثیر قیمت طلا و دیگر بازارهای مالی قرار می گیرد. روز گذشته (دوشنبه 19 مهرماه) قیمت سکه در بازار تهران، به کمتر از 12 میلیون تومان رسید.
«ابراهیم محمدولی» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که طی چند روز گذشته قیمت طلا، سکه و ارز با کاهش روبرو شده است، اظهار داشت: به دلیل اخبار سیاسی پیرامون آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و همچین اخبار غیر رسمی بابت حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکره کنند، قیمت دلار در بازار داخل با کاهش روبرو شده، به طوریکه دلار طی چند روزه گذشته از قیمت ۲۸.۵۰۰ تومان با کاهش هزار تومانی به محدوده ۲۷،۵۰۰ تومان نزول کرده است.
قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز تحت تاثیر اخبار برجامی با کاهش روبرو بوده، به طوری که دلار با کاهش هزار تومانی در محدوده ۲۷ هزار تومان معامله می‌شود و سکه تمام طرح جدید نیز کانال ۱۲ میلیون تومانی را از دست داده و در محدوده ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی معامله می‌شود.
موج کاهش قیمت دلار با خبر انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی استارت خورد. لغو برخی تحریم‌های آمریکا سد دیگری برای افزایش قیمت این اسکناس بود و شنبه شب خبرگزاری آناتولی ترکیه برای اولین بار تاریخ تقریبی از سرگرفتن مذاکرات هسته‌ای را اواخر ماه میلادی جاری اعلام کرد. بازار برای مواردی که گفتیم احترام قائل شد و دلار حدود ۶۰۰ تومان کاهش قیمت پیدا کرد.
روز دوشنبه قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار، نیز یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۲۶ تومان قیمت خورد. نیم‌سکه، شش میلیون تومان در بازار معامله شد، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

ترمز رشد قیمت طلا و سکه کشیده شد

عراقچی و اخبار برجامی ترمز رشد قیمت طلا، سکه و دلار را کشیدند! رکود در بازار حکمفرما است
ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به این که طی چند روز گذشته قیمت طلا، سکه و ارز با کاهش روبرو شده است، اظهار داشت: به دلیل اخبار سیاسی پیرامون آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و همچین اخبار غیر رسمی بابت حضور مجدد عباس عراقچی در تیم مذاکره کنند، قیمت دلار در بازار داخل با کاهش روبرو شده، به طوری که دلار طی چند روزه گذشته از قیمت ۲۸.۵۰۰ تومان با کاهش هزار تومانی به محدوده ۲۷،۵۰۰ تومان نزول کرده است.
وی افزود: بر این اساس، طلا و سکه در بازار داخلی تحت تاثیر دلار سیر کاهشی به خود گرفته و همین موضوع باعث شده رکود در معاملات نیز تشدید شود، زیرا خریدارانی که قصد معامله داشتند با مشاهده وضعیت موجود از خرید خود دست کشیده اند و منتظر هستند تا ببینند نتیجه مذاکرات چه خواهد شد تا در صورتی که قیمت‌ها کاهش پیدا کرد، در نرخ‌های پایین تری خرید خود را انجام دهند.
محمدولی با اشاره به اینکه دیگر عوامل موثر در بازار طلا روز جهانی است، گفت: در بازار جهانی طلا نیز قیمت‌ها در محدوده ۱۷۵۰ دلاری در نوسان بوده و چشم انداز افزایش قابل ملاحظه‌ای نیز نمی‌توان برای اونس جهانی درنظر گرفت، بنابراین ثبات در بازار جهانی نیز تاثیر بسزایی در آرام شدن بازار سکه و طلا در داخل داشته است.

نقش صالح آبادی در کاهش قیمت ها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران انتخاب رئیس کل بانک مرکزی در تغییر وضعیت بازار را موثر دانست و اضافه کرد: به طور قطع انتخاب رئیس کل بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار پولی و مالی کشور می‌تواند در زمینه جهت‌دهی به بازار موثر باشد، بر این اساس باید منتظر ماند و دید علی صالح‌آبادی در سمت جدید خود چه سیاست‌هایی را در پیش خواهد گرفت، در این زمینه ما امیدوار هستیم که در دوره جدید این سیاست‌ها به سمت و سویی برود که قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و ارز تعادل داشته باشد و آرامش خوبی بر بازار حکمفرما شود.
این مقام صنفی در بازار سکه و طلا با اشاره به اینکه داد و ستد‌ها در بازار این روز‌ها به کمترین میزان خود رسیده است، خاطرنشان کرد: از یک طرف افزایش چندین برابر قیمت‌ها در چند سال گذشته و از سوی دیگر کاهش قدرت خرید مردم، موجب شده که مردم در درجه اول نیاز‌های مصرفی خود از جمله پوشاک، خوراک، مسکن و... را تامین کنند، بنابراین، در چنین شرایطی برای بخش بزرگی از جامعه خرید طلا بسیار مشکل شده است بنابراین این وضعیت بد اقتصادی بر روی بازار طلا و جواهر نیز اثر بسیار بدی گذاشته است.
محمدولی با تاکید بر اینکه بازار خرید و فروش طلای آبشده از رونق افتاده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه خرید و فروش طلای دست دوم دارای ریسک بسیار زیادی است، به طوری که اگر افراد در این زمینه تخصص و توانایی نداشته باشند، ممکن است، با ضرر و زیان روبرو شوند به دلیل وضعیتی که در بازار وجود دارد، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند، اگر سرمایه گذاری داشته باشند، طلا و سکه بخرند تا اینکه به سراغ طلای آبشده بروند، بنابراین روز‌ها بازار خرید طلای آب شده راکد است.

منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه