رپورتاژ آگهی/

مزایای خرید تلویزیون 4k چیست؟

مزایای خرید تلویزیون 4k چیست؟
کدخبر : 61858

تلویزیون‌ها همواره به عنوان یک رسانه عمومی و قابل دسترس برای تمامی مردم مطرح بوده‌اند و تقریبا می‌شود ادعا کرد که در هر فضای خانگی و حتی کسب و کارها و صنایع مورد استفاده هستند. از تولید اولین مدل تلویزیون به شکل کنونی تا به امروز، تغییرات زیادی در ساختار و حتی شکل ظاهری این دستگاه به وجود آمده که همگی در راستای ارتقای کیفیت تصویر و بهبود تجربه کاربر بوده است. یکی از اصلی‌ترین تغییرات صورت گرفته در این مسیر، تلاش متخصصین و برندهای تولیدکننده برای بهبود رزولوشن بوده است. رزولوشن که از آن به عنوان تراکم پیکسلی نیز یاد می‌شود، همواره آیتم بسیار کلیدی برای انتخاب یک تلویزیون هوشمند از سوی مشتریان و خریداران می‌باشد. تقریبا تمامی مراجعه‌کنندگان به بازار، در وهله اول به سراغ رزولوشن تصویر از آن دستگاه تلویزیون می‌روند تا گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

رزولوشن 4K یکی از بهترین ایده‌های پیاده‌سازی شده بر روی نمایشگرهای مختلف از جمله تلویزیون‌ها است. تراکم بسیار بالایی که امروزه با استقبال زیادی از سوی کاربران روبرو بوده و سازندگان این دستگاه هم تمرکز زیادی بر روی ابعاد مورد نظر از لحاظ پیکسلی قرار داده‌اند. اگر چه شاید نتوان همه ویژگی‌های یک تلویزیون خوب را در رزولوشن خلاصه کرد اما تاثیر آن بر ذهن کاربر و همچنین اهمیت کیفیت تصویر به عنوان اصلی‌ترین جنبه یک نمایشگر و تلویزیون، ما را به سمت معرفی تلویزیون‌های فورکی و مزایا و معایب آن کشیده است.

 

اهمیت تلویزیون‌های 4K در دنیای تکنولوژی امروز

با نگاهی به بازار فروش تلویزیون‌های نوین امروزی، می‌توان مدل‌های متعددی را از برندهای گوناگون در دنیا پیدا کرد که با رزولوشن 4K به بازار ارائه شده‌اند. با توجه به محبوبیت این تکنولوژی در بین علاقه‌مندان، می‌توان گفت که صنعت تلویزیون‌سازی روز دنیا در انحصار این تراکم پیکسلی قرار گرفته است. اغلب مراجعه‌کنندگان بدون هیچ پیش زمینه ذهنی و حتی در برخی موارد آگاهی کافی نسبت به عملکرد و خرید تلویزیون با رزولوشن 4k uhd، این دستگاه‌ها را برای خود انتخاب می‌کنند. حتی استفاده از اصطلاح فورکی برای این سیستم‌ها هم تبدیل به یک نماد تکنولوژیکی و سازگار با فناوری‌های روز دنیا شده است.

قیمت اسمارت تی وی

تلویزیون‌های 4K به این دلیل در بازار امروز دارای اهمیت و محبوبیت بالایی هستند که مخاطب به سراغ کیفیت تصویر بهتر رفته و دیگر سطح کیفی پایین‌تر از آن پاسخگوی نیازهای او در بسیاری از زمینه‌های مختلف نخواهد بود. همین دیدگاه در بین تولیدکنندگان هم وجود دارد و با توجه به سطح کیفی محتوای پخش شده از نمایشگرها و همچنین دستگاه‌های قابل اتصال به یک اسمارت تی وی ، مهاجرت به سمت فناوری 4K اجتناب ناپذیر است.

 

مفهوم تلویزیون هوشمند فورکی

تلویزیون‌های فورکی نمایشگرهایی هستند که ابعاد صفحه نمایش آن‌ها از دیدگاه پیکسلی به اندازه استاندارد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ تعیین شده است. این یک قاعده عمومی در بین تلویزیون‌های موجود در بازار است و البته می‌تواند همراه با فناوری‌های دیگری بهبود پیدا کرده و حتی به سطح بالاتری نیز برسد. هر چند که در هر صورت خروجی نمایش داده شده به بیننده با همین تعداد پیکسل خواهد بود و بدیهی است که عدد بسیار خوب و بزرگی برای نمایش جزئیات و دقت در تصویر می‌باشد. بیش از ۸ میلیون پیکسل وظیفه به نمایش درآوردن محتوا را از طریق صفحه نمایش یک تلویزیون هوشمند 4k بر عهده دارند. این جزئیات به قدری ریز است که از طریق چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست و بیننده تصویر را به صورت یکپارچه همراه با کوچکترین جزئیات مشاهده می‌کند.

اولین تلویزیون 4K در اوایل سال ۲۰۱۴ توسط برندهای معتبر به بازار معرفی شد که همزمان با رویدادهای مهم ورزشی بود و همین موضوع بیشتر به معرفی آن کمک کرد. ارائه چنین ابعاد پیکسلی پس از فول اچ دی بیشتر شبیه یک انقلاب در زمینه تصویر بود و توانست حیرت علاقه‌مندان را برانگیزد. سطح این توسعه صورت گرفته در زمینه کیفیت تصویر چیزی در حد ۴ برابر آن چیزی بود که تا به آن روز دیده می‌شد. در ابتدا نیز به دلیل هزینه‌های بالای ساخت و طراحی چنین تلویزیون‌هایی، عملا خریداری آن برای بسیاری از افراد به سادگی میسر نبود. قیمت تلویزیون 4k در سال‌های اولیه ارائه آن سطح بسیار بالاتری نسبت به نمونه مدل‌های قبلی داشت اما به مرور زمان این موضوع به خوبی تعدیل شد. کار تا جایی پیش رفت که امروزه بازار محصولات تلویزیونی از برندهای گوناگون در انحصار مدل‌های 4K قرار گرفته است.

 

مزایای خرید Smart 4K TV

اتفاقی که در تلویزیون‌های فورکی برای بعد فنی دستگاه افتاده است، به قدری زیاد بوده که مزیت‌های بی‌نظیری را برای دارندگان آن به همراه داشته است :

اولین و بالاترین توسعه صورت گرفته در تلویزیون‌های اشاره شده مربوط به رزولوشن یا تراکم پیکسلی می‌باشد. همان طور که اشاره شد تلویزیون‌های اچ دی به یکباره ۴ برابر متراکم‌تر شدند و به ابعاد ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل رسیدند. این موضوع سبب می‌شود که وضوح تصویر نیز به همان اندازه بهبود پیدا کند و بیننده بتواند محتوا را در یکی از بهترین شکل‌های ممکن در دنیای تکنولوژی امروز مشاهده کند. به این ترتیب تجربه کاربر در کاربردهای مختلف مانند گیمینگ و تماشای فیلم به سطح بسیار قابل قبولی خواهد رسید. همین رویکرد سبب شد تا در سال‌های اخیر کاربران حرفه‌ای فعال در چنین حوزه‌هایی به کمتر از نمایشگرهای فورکی راضی نباشند.

تلویزیون هوشمند

بخش بزرگی از برندهای فعال در زمینه تولید دستگاه‌های پلیر و کنسول‌ها به سراغ تکنولوژی‌های سازگار با رزولوشن 4K رفته‌اند. همان طور که اشاره شد با توجه به اینکه حوزه‌هایی مانند گیمینگ نیاز اساسی به کیفیت تصویر و وضوح آن دارند، نمایشگر آن‌ها نیز باید همین ویژگی را به مخاطب ارائه دهد در غیر این صورت حتما جزو گزینه‌های خرید او نخواهد بود. یکی از مزایای مهم خرید 4k tv امکان پشتیبانی از تمامی دستگاه‌های جانبی و به روز دنیا است که توسط کاربران سطح بالا به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تلویزیون‌های دارای رزولوشن 4K ابعاد صفحه نمایش بزرگتری دارند. این یک واقعیت است که تراکم پیکسلی بالا در هنگام پیاده‌سازی بر روی صفحات نمایش بزرگ‌تر خروجی زیباتری را در اختیار بیننده قرار می‌دهد. همین موضوع سبب شده است که برندهای سازنده چنین تلویزیون‌هایی، مدل‌های مورد نظر خود را در سایزهایی بزرگ‌تر از ۴۰ اینچ به بازار عرضه کنند. حتی برخی از برندهای معتبر و شناخته شده دنیا این ایده را بر روی تلویزیون‌ ۵۰ اینچ و بالاتر در نظر می‌گیرند. مفهوم سایز در این دستگاه‌ها با توجه به کاربری سطح بالای آن‌ها، فاکتور مهمی در هنگام خرید برای علاقه‌مندان محسوب می‌شود.

تراکم بالای پیکسل‌های تشکیل‌دهنده یک تصویر منجر به وضوح بیشتر آن خواهد شد و در همین راستا نیاز این دستگاه‌ها به سیستم‌های رنگی پرقدرت و همراه با تعداد بالا بیش از پیش احساس خواهد شد. بسیاری از شرکت‌های سازنده در مورد تلویزیون‌های فورکی خود به سراغ سیستم‌های رنگی ۱۰ بیتی می‌روند و تعداد بیش از یک میلیارد رنگ از تصویر آن پشتیبانی خواهند کرد. این در حالی است که مدل‌هایی با کیفیت پایین‌تر معمولا الزام خاصی در مورد سیستم رنگی ندارند و حتی تاثیرات آن بر روی خروجی تصویر نیز چندان محسوس نیست.

تلویزیون 4K

 

چرا تلویزیون هوشمند بخریم؟

نقش کنتراست در وضوح تصویر بسیار پررنگ است. این پارامتر که از آن به عنوان عمق رنگ نیز یاد می‌شود، در واقع توانایی صفحه نمایش تلویزیون برای تفکیک پیکسل‌ها از یکدیگر می‌باشد. هر چه این عمق بیشتر باشد، پیکسل‌ها سایه کمتری بر روی یکدیگر داشته و در نتیجه شفافیت و وضوح به مراتب بالاتر خواهد بود. تولیدکنندگان تلویزیون‌های 4K به صورت خاص بر روی این آیتم تاکید داشته و استاندارد پایه خود برای کنتراست را بر مبنای ۱۰۰۰ به یک قرار می‌دهند. این تنها یک مقدار اولیه محسوب می‌شود و معمولا در تلویزیون‌های گران قیمت حتی به بیش از ۳۰۰۰ به یک هم خواهد رسید. مفهوم دیگری تحت عنوان کنتراست پویا تلویزیون‌های فورکی به چشم می‌خورد که تفاوت روشنایی پیکسل فریم‌های مختلف را می‌سنجد و عامل کلیدی در وضوح خواهد بود.

زمانی که از قابلیت‌های متفاوت تلویزیون‌های فورکی نسبت به مدل‌های دیگر صحبت می‌کنیم، دو آیتم مهم نرخ تازه‌سازی و زمان پاسخ در این بین اهمیت بالایی را برای کاربر خواهند داشت. با توجه به اینکه معمولا تلویزیون‌های امروزی به صورت گسترده در حوزه گیمینگ و تماشای فیلم‌ها مورد استفاده هستند، سازنده باید دقت بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های قبل بر روی آن‌ها قرار دهد. تلویزیون‌های 4K مشخصا دارای نرخ تازه‌سازی بالاتری در مقایسه با مدل‌های دیگر می‌باشند. خصوصا اگر این مدل به صورت رسمی برای بازی‌های ویدیویی ارائه شده باشد، حتما باید حداقل نرخ ۶۰ هرتز برای آن در نظر گرفته شود. از سوی دیگر خریداران نیز در هنگام مراجعه به بازار باید نوع نیاز خود نسبت به تلویزیون اسمارت خریداری شده را بسنجند و اگر یک گیمر حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای هستند، نرخ به روزرسانی دستگاه را بالاتر از استاندارد اشاره شده در خطوط بالا انتخاب کنند.

زمان پاسخ هم نقشی مشابه با همین فاکتور ایفا می‌کند. مدت زمانی که پیکسل تصویر از تاریک‌ترین حالت به پرنورترین آن سوئیچ کرده سپس به حالت اولیه برمی‌گردد. هر چه این مقدار کمتر باشد برای کاربر مطلوب‌تر خواهد بود و سایه‌های فریم قبلی بر روی فریم فعلی کمتر می‌باشد. تلویزیون‌های نوین امروزی خصوصا در مدل‌های فورکی خود، زمان پاسخ را به کمتر از ۵ میلی‌ثانیه رسانده‌اند که عدد بسیار مناسبی برای تلویزیون‌ها تا همین چند سال پیش محسوب می‌شود.

smart television

 

قیمت Smart Television

فناوری‌های نوین و سطح بالا تلویزیون‌های فورکی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این در حالی است که برندها در یک رقابت بسیار تنگاتنگ با یکدیگر تلاش می‌کنند تا سرعت خود برای ارتقای محصولات تلویزیونی را بیش از پیش کنند. یکی از این تکنولوژی‌های برجسته و قابل توجه برای Television ، فناوری hdr است. یک قابلیت فوق‌العاده حیاتی برای بهبود پردازش تصویر و رنگ که تاثیر خود را در خروجی نهایی برای بیننده مشخص خواهد کرد. تنها افرادی می‌توانند به اثرگذاری مثبت این تکنولوژی بر تصویر اعتراف کنند که تلویزیون‌های فورکی همراه با فناوری hdr را از نزدیک دیده باشند.

چنین تلویزیون‌هایی مشخصا دارای سیستم‌های صوتی قدرتمندتری هستند و برای آن‌ها موضوع صدای خوب در کنار تصویر باکیفیت اهمیت فراوانی دارد. معمولا برندهایی مانند سونی و فیلیپس علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های به روز سیستم‌های صوتی، توان خروجی بالایی را نیز در آن‌ها به کار می‌گیرند. چنین توان سطح بالایی می‌تواند در تلویزیون‌های با سایز بزرگ تعداد افراد بیشتری را در آن محیط پوشش دهد. اگر با برند جی پلاس نیز آشناییت دارید، محصولات خوبی را به تازگی ارائه داده است. برای دریافت قیمت تلویزیون جی پلاس و مشخصات آن می‌توانید به سایت پرو استور مراجعه کنید.

در نهایت یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ این تلویزیون‌ها، پشتیبانی آن‌ها از تمامی فرمت‌های پایین‌تر از سطح فورکی است. به این معنا که تلویزیون‌های اشاره شده تنها محدود به کیفیت تصویر 4K نیستند و امکان پخش کیفیت‌های پایین‌تر مانند فول اچ دی و حتی کمتر از آن را نیز به مخاطب خواهند داد. به این ترتیب دارندگان این تلویزیون‌ها هیچ محدودیتی در مورد فرمت تصویر نداشته و از این بابت آزادی عمل کامل را در اختیار دارند.

 

موانع خرید تلویزیون اسمارت با رزولوشن UHD

واقعا نمی‌توان چندان بر روی معایب این نوع از تلویزیون‌ها تاکید کرد و در حقیقت هیچ چالش جدی در استفاده از چنین دستگاهی نخواهید داشت. اما موضوع اینجا است که خرید یک دستگاه فورکی در مقایسه با نمونه‌های قبلی تا چه حد می‌تواند برای شما بازدهی و تغییر ایجاد کند. در زیر به برخی از این موارد پرداخته‌ایم :

تلویزیون‌های فورکی دارای تراکم پیکسلی ۴ برابر نسبت به نمونه‌های اچ دی هستند. اما آنچه از مشاهده تصاویر و مقایسه این دو رزولوشن به چشم می‌خورد، عملا چشم انسان چندان امکان تفکیک بین آن دو را ندارد. مدل‌های متعددی از تلویزیون Full HD همراه با تکنولوژی‌های روز دنیا در بازار می‌توان یافت که وضوح تصویر بسیار مشابه با انواع فورکی ارائه داده‌اند. یا حتی در چند سال اخیر مدل‌های جدیدتری از تلویزیون‌ها تحت عنوان 2K به بازار عرضه شده‌اند که علی رغم سطح قیمتی پایین‌تر، خروجی بسیار مشابهی با انواع فورکی ارائه می‌دهند.

هزینه‌های خرید یا قیمت دستگاه‌های تلویزیون 4K به صورت محسوسی با مدل‌های دیگر متفاوت است. این دستگاه‌ها که در گذشته با قیمت‌های بسیار بالا در بازار ارائه شده بودند، تعدیل قیمتی قابل توجهی را تجربه کرده‌اند اما همچنان قابل مقایسه با مدل‌های سطح پایین‌تر نیستند. به همین دلیل هم مراجعه‌کنندگان در ابتدا همان موارد اشاره شده در بند بالا را مد نظر قرار می‌دهند و این سوال را از خود می‌پرسند که انتخاب بهترین تلویزیون فورکی با قیمت بالاتر تا چه اندازه برای آن‌ها منصفانه و به صرفه خواهد بود؟ هر چند باید مجددا روی این نکته تاکید کنیم که این سیستم‌های نمایشی نسبت به قبل به شدت کاهش قیمت داشته‌اند و دسترسی عموم به آن‌ها به طرز قابل توجهی افزایش یافته است.

قیمت تلویزیون فورکی

مشاهده یک محتوا با کیفیت 4K نیازمند دسترسی به فایل‌هایی است که اندازه آن‌ها به طرز باورنکردنی بالا است. کاربر در این مورد چه اقدام به انتقال فایل از طریق حافظه‌های جانبی کرده باشد و یا قصد دانلود آن از طریق شبکه اینترنت را بکند، در هر صورت با محدودیت‌های بزرگی روبرو خواهد بود.

همان طور که در بالا اشاره شد این تلویزیون‌ها با ابعاد بسیار بزرگ‌تری نسبت به مدل‌های معمولی ساخته می‌شود. همین بعد بزرگ و سایز بیشتر در صورتی که ضعف‌هایی در طراحی و ساخت داشته باشد، منجر به چالش‌هایی مانند کاهش روشنایی تصویر عدم کارکرد صحیح تکنولوژی‌هایی مانند ‌hdr خواهد شد.

 

پرو استور معتبرترین مرجع قیمت تلویزیون

دنیای تلویزیون‌ها به طرز چشمگیری دچار تغییر و تحول شده است. مهم‌ترین ویژگی افزوده شده بر این دستگاه‌های پرسابقه نمایشی، افزایش کیفیت تصویر آن‌ها است. تلویزیون 4k هوشمند به عنوان یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌های امروز دنیا، استقبال بی‌نظیری از سوی مخاطبان را تجربه کرده‌اند و این موضوع در کشور ما نیز کاملا صادق است. خریداران در هنگام مراجعه به صورت خاص بر روی کیفیت تصویر تاکید کرده و مشخصا از انواع فورکی به عنوان گزینه اصلی خود برای خرید یاد می‌کنند. پرواستور هم با درک و آگاهی نسبت به این موضوع، تلاش خود را برای ارتقای شناخت مخاطب از چنین سیستم‌هایی انجام می‌دهد. برای انتخاب و سفارش محصول خود به سایت مراجعه فرمایید یا با شماره 021-52472000 تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه