منطقه آزاد ارس | فاطمه باقری

جاذبه‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری ارس در حوزه گردشگری

جاذبه‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری ارس در حوزه گردشگری
کدخبر : 65572

سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد ارس در یک گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار رصد اقتصادی با بیان جاذبه‌های گردشگری این منطقه و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه از تدوین یک بسته مشوق جدید در منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصد اقتصادی، محسن محمدزاده با بیان اینکه این منطقه به دلیل موقعیت ویژه خود در حال تبدیل‌شدن به قطب گردشگری در کشور است، گفت: در یک محدوده جغرافیایی کوچک در منطقه آزاد ارس، چهار اثر با ثبت جهانی موجود است که مجموعه‌ کلیساهای سنت استپانوس، چوپان و ننه مریم به اضافه کاروانسرای خواجه نظر که امسال به ثبت جهانی رسید در این منطقه واقع شده است.

وی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی موجود در منطقه آزاد ارس، اظهار داشت: ژئوپارک جهانی ارس که امسال به ثبت جهانی رسید از این جمله این جاذبه‌هاست که ترکیب این جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در منطقه یک مقصد بسیار خوبی را برای گردشگران ایجاد کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد ارس درباره زیرساخت‌های این منطقه در حوزه گردشگری، گفت: طی ده سال گذشته هتل‌های متعدد و مجموعه های بوم‌گردی با گرید‌های مختلفی در حال خدمات‌دهی به گردشگران و مسافران هستند که این ظرفیت‌ها در حال توسعه می‌باشند.

محمدزاده ادامه داد: علاوه بر اینها به واسطه مرزی بودن، بازارچه‌ها و پاساژهای خوبی در این منطقه احداث شده است. گردشگری خرید به عنوان یکی از مزیت‌های گردشگری می‌باشد و مسافران می‌توانند با برخورداری از زیرساخت‌های ایجاد شده در این حوزه از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه ارس بهره‌مند شوند.

سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه نوروز ۱۴۰۲ مقصد اول گردشگری و مسافری در شمالغرب کشور بودیم، اظهار داشت: طی ۱۰ ماهه امسال ورود بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار خودروی غیربومی در این منطقه به ثبت رسیده است که افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. 

وی آمارهای افزایش یافته در این حوزه را دو مزیت عنوان کرد و افزود: علاوه بر گردشگری و طبیعت‌گردی مسافران می‌توان در حوزه جذب سرمایه‌گذار خصوصا در بحث اقامت و ایجاد پروژه‌های جدید مانند احداث هتل اقدام کرد. همچنین در حوزه کمپ‌های کوهستانی و دهکده‌های توریستی نیز امکان وجود دارد تا پروژه‌های جدید اقامتی ایجاد شود.

محسن محمدزاده اضافه کرد: به شدت در ارس به خدمات تفریحی و سرگرمی نیاز است و سرمایه‌گذاران می‌توانند با برخورداری از مزایای معافیت‌های مالیاتی و شرایط واگذاری زمین، استفاده از امکان مزیت گمرکی با عوارض در حدود صفر، تجهیزات اولیه را وارد و نصب بکنند. 

وی بیان کرد: یک بسته جدید سرمایه‌گذاری نیز برای مشارکت و واگذاری پروژه‌ها در حال تبیین است که امیدواریم جاذبه‌های گردشگری در منطقه آزاد ارس را دوچندان کند. در صورت تشویق این بسته اطلاع‌رسانی انجام خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه