ذوب آهن اصفهان رکورد دار مجموعه های صادراتی کشور شد

ذوب آهن اصفهان رکورد دار مجموعه های صادراتی کشور شد
ذوب آهن اصفهان رکورد دار مجموعه های صادراتی کشور شد

به گزارش فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصداقتصادی، کوهی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان بیان کرد: ذوب آهن اصفهان به دنبال تولیدات باکیفیت است و ارائه زغال سنگ باکیفیت با حداکثر ظرفیت برای تامین تولیدات شرکت ذوب آهن را پذیرا هستیم.

وی بیان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان سال گذشته چالشی برای حمل و نقل داشت که با یکی از شرکت های حمل و نقل مپنا قراردادی در اسفندماه بسته شد که با این توافقنامه فعالیت ها مضاعف خواهد شد و توسعه در این محور را شاهد خواهیم بود.

دیگران چه می خوانند:

در سال گذشته بیش از یک میلیون تن صادرات محصولات  از ذوب آهن اصفهان اتفاق افتاده و درحال حاضر با وجود تحریم‌ها با ۲۰ کشور دنیا مراودات تجاری و قرارداد داریم و در راستای سیاست ها و استراتژی های دولت در بخش‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی که برقرار شود ذوب آهن اصفهان با آن مجموعه همکاری خواهد کرد و برای توسعه اقتصاد تلاش می‌کنیم.

کوهی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان اولین صادر کننده در شرکت‌های زیرمجموعه شستا هست و جزو ۱۰ شرکت برتر صادراتی در جمهوری اسلامی ایران بشمار می آید.

تمام عواملی که به افزایش صادرات و تولید کمک می‌کند در سال جدید مدیریت خواهیم کرد که در پایان هرفصل در صورت‌های مالی به اطلاع سهام داران و بازار سرمایه می گذاریم.

وی گفت: در زمینه پروژه های توسعه ای ، پلنت اکسیژنی، پروژه LF3 در مرحله تست سرد هست که در آینده نزدیک افتتاح می شود، پروژه تصفیه خانه مرکزی با مپنا درحال انجام هست که تا پایان شهریور و در نیمه دوم‌سال به تست سرد می‌رسد که با پس‌آب اصفهان عملیاتی می شود، پروژه‌ی LF1 که تا پایان ۱۴۰۳ به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید برای کاهش مصرف سوخت و افزایش تولید است، پروژه خط انتقال آب از دریای عمان به اصفهان که صرفا برای صنعت، شرکت ذوب آهن اصفهان و شرکت فولادمبارکه هست که در این پروژه ۲۱ درصد سهام برای شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و بخشی از نیاز آب را برطرف خواهد کرد و تا خرداد سال آینده خط انتقال به اصفهان انجام خواهد شد.

ذوب‌ آهن اصفهان سعی می‌کند در زمینه خوراک، تولید و اصلاح کارهای بنیادی انجام دهد و تا سال ۱۴۰۵ برای توسعه تولید و کاهش قیمت تولید و بهره‌بری بیشتر اهداف و عملکردهای زیادی برنامه‌ریزی شده است.

کوهی گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان در سال گذشته موفق شد تا یک میلیون تن از معدن ققنوس استخراج کند. البته در سال جاری با وزارت صمت و ایمیدرو در مذاکره هستیم تا برداشت از این معدن را به یک و نیم میلیون تن برسانیم. در حوزه زغال سنگ نیز شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان سهامدار معادن زغال سنگ البرز شرقی و سوادکوه محسوب می‌شود و افزایش تولید در این معادن را برنامه‌ریزی کرده است.

شرکت ذوب‌آهن اصفهان عمده تمرکز خود را بر تولید محصولات ارزش‌افزا مانند ریل و تیرآهن‌های بال‌پهن قرار داده است و قصد داریم به حوزه صنعت ساختمان ورود کنیم. استفاده از تیرآهن‌های تولید شرکت ذوب‌آهن باعث افزایش مقاومت ساختمان‌ها در مقابل زلزله، بهبود سرعت احداث و کاهش بهای تمام‌شده می‌شود. امید است در سال جدید با تلاش پولادمردان ذوب آهن و مشارکت مردمی به رشد تولید مورد نظر برسیم.

ذوب آهن اصفهان رکورد دار مجموعه های صادراتی کشور شد

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟