توسعه معادن شرکت فولاد خوزستان در اعماق اکتشاف

توسعه معادن شرکت فولاد خوزستان در اعماق اکتشاف
توسعه معادن شرکت فولاد خوزستان در اعماق اکتشاف

در گفتگو با فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصداقتصادی بیان شد؛ سید علی بیان کرد: نزدیک به ۲سال از عمر تاسیس شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان با هدف تامین پایدار مواد اولیه گروه فولاد خوزستان میگذرد. شرکت توسعه معادن در این ۲سالی که گذشت با تشکیل کار گروه های تخصصی و اتاق فکری که صورت گرفته بود توانسته ۳ امتیاز پروانه معدنی را به تملک درآورد، از جمله: ۲ پروانه سنگ آهن و یک پروانه آهک دولومیت که در استان خوزستان واقع شده است.

شرکت توسعه معادن نیز دارای خط مشی استراتژیک، اهداف و ماموریت هایی بصورت کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت هست. در سطح کوتاه مدت زمینه شناسایی پتانسیل های معدنی و ذخایر مستعد و زود بازده و پربازده و در سطح های میان مدت زمینه تکنولوژی های بروز و استفاده از تکنولوژی های نوینی که امکان اکتشاف در اعماق را می دهد مورد توجه قرار می گیرد.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: یکی از نقاط ضعفی که در کشور و جامعه معدنی با آن روبه رو هستیم، بحث نبود تکنولوژی های بروز و اکتشاف در اعماق هست؛ نگاه ویژه ای که شرکت توسعه معادن در بحث های میان مدت و سال آینده دارد و از امسال شروع کرده است به این امر، بکارگیری دانش بروز و تکنولوژی های بروز و استفاده از خبرگان این حوزه هست که بتوانند در اعماق هم فعالیت های اکتشافی ثبت کنند و در نیم نگاهی به برنامه های بلند مدت بتوانند با ورود به تکنولوژی های جدید و آوردن ماشین آلات و تجهیزات جدید معدنی در اعماق هم بصورت تونلی و یا زمینه های برداشتِ روز استفاده کنند.

مدیرعامل توسعه معادن فولاد خوزستان گفت: یکی از اقداماتی که سال گذشته در همایش انقلاب چهارم صنعتی که توسط هوش مصنوعی انجام شد؛ مقاله ای بود که توسط تیم تحقیق و توسعه شرکت توسعه معادن در این سمینار و همایش مورد تقدیر و چاپ قرار گرفت. یکی از زمینه ها، استفاده از هوش مصنوعی است که شرکت توسعه معادن  توانست به صورت موردی در بحث های اکتشافی در معدن گوزل دره استفاده کند و نتایج آن را با استانداردهایی که در سازمان صمت وجود دارد که نزدیک به ۸۰درصد تطابقی که با هوش مصنوعی انجام گرفته بود با کارهای مغزه گیری ، شناسایی و پی جویی توانستیم تطبیق را انجام بدهیم. همچنین ارتقای این حوزه را در سال 1403 خواهیم داشت که بتوانیم در زمینه های استخراجی هم از این تکنولوژی و زمینه هایی که امروز در  B i  در حوزه های صنعتی و معدنی بتوانیم بیش از پیش بهره مند شویم.

سید علی گفت: همکاری با دانش بنیان ها یکی از مواردی است که اکثر بنگاه های اقتصادی برای سوددهی بیشتر و یک ارزش افزوده دو چندانی در اقتصاد و سرمایه گذاری ها سعی می کنند داشته باشند. شرکت توسعه معادن توسط فولاد خوزستان به عنوان دومین تولید کننده فولاد میان کشور فعالیت هایی را در زمینه ایجاد هم افزایی بین شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که بصورت موازی این کارها را انجام می دهند است. این تشکیل کارگروه های تخصصی و  هم افزایی ها میتواند کمک کند به این که نقاط ضعف سریع تر شناسایی و به نقاط قوت تبدیل شوند و هم زمانی که بنگاه هایی که بوجود می آیند در بحث هایی تامین فایننس،یوزانس و بحث های تامین منابع مالی که یکی از مهم ترین قسمت های سرمایه گذاری و هزینه کرد هست، خطرپذیری کار ها پایین تر بیاد و بتوانند با ایجاد هم افزایی به کار سرعت بدهند و کار را در مقام اجرایی به نحو احسنت پیش ببرند.

توسعه معادن شرکت فولاد خوزستان در اعماق اکتشاف

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟