اردشیر سعد محمدی از اتشافات جدید زغال سنگ گفت

اردشیر سعد محمدی از اتشافات جدید زغال سنگ گفت
اردشیر سعد محمدی از اتشافات جدید زغال سنگ گفت

در مصاحبه اختصاصی با فاطمه باقری خبرنگار پایگاه خبری رصداقتصادی مطرح شد؛ سعد محمدی بیان کرد: آموزش نیروی انسانی شایسته برای بخش های مختلف کشور، یکی از چالش هایی است که با آن روبه رو هستیم. این احساس نیاز هم در بخش مهندسی هم در بخش تکنیسینی دیده می شود. که متاسفانه در حال حاضر آموزش تکنیسین در داخل کشور امکان پذیر نیست  و این یک معضل است.یکی دیگر از چالش ها در بخش زغال سنگ تعیین قیمت مناسب است، به نوعی که امکان افزایش تولید و رغبت به سرمایه گذاری جدید و افزایش ایمنی را در بر داشته باشد.

وی افزود: با توجه به نیاز کُک در کشور برای کوره بلندها تقاضای مصرف کننده همواره وجود دارد. یکی از نکات حائز اهمیت در زغال سنگ، گذر از سیستم استخراج سنتی در زمینه اکتشاف، استخراج و همچنین در زمینه فرآوری به یک سیستم نیمه مکانیزه است. زیرا شرایط مکانیزه مدل ها،  کیفیت ها و شرایط متفاوتی دارد؛ اما در شرایط فعلی ما میتوانیم ارتقایی را به لحاظ فنی تالیف کنیم که قیمت تمام شده پایین تری داشته باشد و ایمنی را به درجه بالاتری ارتقا دهد که نیاز مورد نظر را در کشور تامین کند. این امر سلسله مراتبی دارد که امیدوارم با توجه به تغییرات مصرف انرژی که تا سال ۲۰۵۰ در کشور و دنیا درحال شکل گیری است، این امکان باشد کهف هرچه بیشتر صنعت را با آن شرایط تطبیق و تامین انرژی مورد نیاز را با کمترین هزینه ممکن به ثمر برسانیم.

دیگران چه می خوانند:

سعد محمدی از مزیت نسبی زغال سنگ طبس گفت: شرایط تولید و استخراج طبس بصورت تمام مکانیزه است. معدن زغال سنگ طبس از ابتدای تاسیس در سال 1386 با استفاده از شیلر نگهداری قدم زن افتتاح شد و چون روش و مدل استخراج آن با استفاده از نگهداری قدم زن و استخراج با شیلر صورت میگیرد بنابراین کیفیت تولید و ضخامتی که در طبس وجود دارد با ضخامت بیش از ۱.۲ متر شرایط متفاوت و مزیت بر افزایش تولید شده است.

وی در زمینه اکتشاف معدن زغال سنگ جدید گفت: با در اختیار داشتن کُک سازی طبس این امکان که معادن جدید زغال سنگ سرمایه گذاری و تامین مواد آن در دستور کار قرار گیرد وجود دارد.

اردشیر سعد محمدی از اتشافات جدید زغال سنگ گفت

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟