برای اولین بار در کشور توسط شرکت گهرزمین انجام شد؛

طراحی و ساخت بزرگ‌ترین آسیاب گلوله‌ای

طراحی و ساخت بزرگ‌ترین آسیاب گلوله‌ای
کدخبر : 41948

با حضور معاون وزیر صمت از بزرگترین آسیاب گلوله ای بومی سازی شده که توسط مهندسان شرکت گهرزمین و با همکاری گروه صنعتی تامکار اصفهان طراحی و ساخته شده؛ رونمایی گردید.

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و در سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، از بزرگترین آسیاب گلولهای (BALL MILL SHELL) بومی سازی شده که طراحی و ساخت آن برای اولین بار در کشور، با همکاری شرکت سنگ آهن گهرزمین و گروه صنعتی تامکار اصفهان انجام شده، رونمایی گردید.

در این مراسم، دکتر محمدمهدی برادران، معاون وزیر صمت، ضمن ابراز خرسندی از تحقق چنین پروژه بزرگی برای بار اول در کشور خاطرنشان ساخت؛ لزوم حمایت از شرکتهای دانش بنیان و پذیرش ریسکهای در این خصوص، حتی در صورت عدم نتیجه از سرمایه‌گذاری انجام شده، مورد تاکید است.

مدیر بومی سازی شرکت سنگ آهن گهر زمین، سینا سالاری نیز به تحقق ساخت داخل این محصول فناورانه در شرایط تحریمهای بین المللی اشاره نمود و عنوان کرد؛ با وجود تحریم ها، و موانع در تامین ورقهای فولادی خاص موردنیاز پروژه، توانستیم به تولید این محصول دست یابیم.

شایان ذکر است، آسیاب گلوله ای بومی سازی شده مذکور، به قطر حدود 6 متر، طول12/6 و وزن 120 تن بوده و در خطوط کنسانتره شرکت سنگ آهن گهر زمین جهت تولید کنسانتره، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ساخت این محصول سنگین، در 3 فاز شامل؛ طراحی محصول، تولید ورقهای فولادی نوردی ترمومکانیکال و عملیات ساخت محصول با فرایندهای رول، جوشکاری‌های سنگین، عملیات حرارتی تنش‌گیری و ماشین کاریهای خاص تحت نظارت و مشاوره های مستمر تیم ساخت بومی سازی گهرزمین و با به کارگیری بیش از 50 نفر متخصص و مهندس نخبه در طی مدت حدود 3 سال کاری انجام شده است.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سنگ آهن گهرزمین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید