مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد:

فولاد مبارکه به دنبال تبدیل شدن به یک شرکت دانشی نوین است

فولاد مبارکه به دنبال تبدیل شدن به یک شرکت دانشی نوین است
کدخبر : 50617

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه امروز در دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها حضور پیدا کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند تا به عنوان یک شرکت پیشرو تا ۴۰ درصد از محصولات خود را از نوع فولادهای با ارزش افزوده بالا تولید کند و برای تبدیل شدن به یک شرکت دانشی نوین تاکنون گام‌های مؤثری نیز برداشته است.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در آیین افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد اظهار کرد: طی سال‌های گذشته برخی از اساتید و نخبگان دانشگاه در فولاد مبارکه مستقر شده‌اند و امروز به عنوان عضوی از این صنعت بزرگ کشور مشکلات حال و آینده این صنعت را حل و فصل می کنیم.

وی گفت: با رویکرد قبلی در فولاد مبارکه توانستیم با بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد به جایگاه امروز برسیم که همه این تلاش‌ها منجر به بومی‌سازی ۹۰درصدی در فولاد مبارکه شده است و این شرکت امروز بیش از ۱۰ میلیون تن فولاد تولید می‌کند و پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای داخلی در صنعت کشور است.

طیب نیا تصریح کرد: امروز با افزایش رقابت‌های جهانی در صنعت، فولاد مبارکه رویکرد خود را بر مبنای نوآوری باز قرارداده تا با افزایش ارتباط با دانشگاه، اتفاقات مهمی را رقم بزند و به یک شرکت دانشی نوین تبدیل شود.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: فولاد مبارکه امروز در دانشگاه‌ها، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها حضور پیدا کرده و از آن‌ها حمایت می‌کند تا به عنوان یک شرکت پیشرو تا ۴۰ درصد از محصولات خود را از نوع فولادهای با ارزش افزوده بالا تولید کند و برای تبدیل شدن به یک شرکت دانشی نوین تاکنون گام‌های مؤثری نیز برداشته است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای تحقق محصولات باارزش افزوده بالا؛ شرکت فولاد مبارکه فولادزنگ‌نزن را تولید کرد که قیمت آن تا ۶ برابر از فولادهای دیگر بیشتر است و این یک دستاورد مهم در صنعت کشور است. این رویکردها و دستاوردها نشان از عزم جدی فولاد مبارکه برای تولید با محصولات با ارزش افزوده بالاتر دارد.

طیب‌نیا تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های دنیا تجهیزاتی دارند که در صنعت کشور ما نیز چنین امکاناتی وجود دارد و اما باید با استفاده از نیروهای دانشی، موضوع دانش بطور ویژه ای در این شرکت ها فعال شود به همین خاطر ما باید با رویکرد تحقیق و توسعه زمینه‌ را برای توسعه زیست‌بوم فناورانه در کشور مهیا کنیم.

مدیرعامل فولاد مبارکه تأکید کرد: امروز باید به سمت شرکت‌هایی حرکت کنیم که ارزش آن‌ها به دانش نوین آن هاست و این در حالی است که تجهیزات شرکت‌ها به عنوان ارزش یک سازمان حساب می‌شود.

وی اظهار کرد: هدف‌گذاری برای اشتغال ۲هزار نفر طی دوسال آینده، افزایش ۳هزار میلیاردی مبادلات مالی با شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از پایان‌نامه‌ها در قالب ۵۰۰ طرح، تشکیل ۱۵۰ هسته نوآور در دانشگاه‌ها، شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاری در ۵۰ شرکت بالغ دانش‌بنیان از جمله اقداماتی برنامه‌ریزی شده در فولاد مبارکه است.

مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد: امیدواریم با تغییر نگاه‌های قبلی و رویکرد نوین در راستای تبدیل شدن به یک شرکت دانشی، فولاد مبارکه اصفهان را به قطب نوآوری و فناوری کشور تبدیل کنیم و با ارتباط جامعه دانشگاهی با شرکت فولاد مبارکه بتوانیم تحولات موثری را در کشور رقم بزنیم.

ایراسین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: