بانک مهرایران|

باید از نگاه صدقه محور به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنیم

باید از نگاه صدقه محور به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنیم
کدخبر : 55633

رئیس واحد تطبیق و مدیریت ریسک بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: باید از نگاه صدقه محور به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنیم؛ چرا که قرض‌الحسنه باعث رونق تولید و رشد اقتصادی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «داوود خان میرزایی» رئیس واحد تطبیق و مدیریت ریسک این بانک در مصاحبه با برنامه «گفت‌وگوی ویژه» رادیو گفت‌وگو پیرامون درباره نقش بانکداری قرض‌الحسنه در رونق تولید و ایجاد رشد اقتصادی با اشاره به تأسیس ۲ بانک قرض‌الحسنه در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ شمسی گفت: با ایجاد حس اعتماد در مردم می‌توان فرهنگ قرض‌الحسنه را در بین آن‌ها به وجود آورد.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثارگری در میان مردم ما زیاد است، افزود: با افزایش فرهنگ قرض‌الحسنه می‌توانیم قدم‌های بزرگی برداشته و علاوه بر رونق تولید و اقتصاد با رفع نیازهای مردم مشکلات بسیاری را حل کنیم.

خان میرزایی ادامه داد: با افزایش فرهنگ قرض‌الحسنه می‌توان به نیازمندان، بیماران و تولیدکنندگان کمک کرد. تقریباً تمام منابع بانک‌های قرض‌الحسنه از طرف مردم تأمین می‌شود و سقف وام قرض‌الحسنه برای اشخاص حقیقی در حال حاضر ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان از تسهیلات قرض‌الحسنه استفاده کردند و برای آن‌ها بسیار کارگشا بوده است. شرکت‌های بزرگ نیز در مقاطع حساس و مواقع نیاز از تسهیلات بانک‌های قرض‌الحسنه بهره‌مند می‌شوند.

خان میرزایی با تأکید بر اینکه ما باید از ابتدا و در مدارس بحث سواد مالی و قرض‌الحسنه را برای فرزندانمان تبیین کنیم، تصریح کرد: به ‌این ‌ترتیب زمانی که فرزندان ما وارد کسب‌وکار شدند، می‌توانند از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند شوند.

وی گفت: منابع بانک‌های قرض‌الحسنه مردمی است و با برگشت مبالغ وام‌ها توسط مردم، فرصت برای استفاده دیگران فراهم می‌شود. صندوق‌های قرض‌الحسنه مساجد نیز می‌توانند از طریق بانک‌های قرض‌الحسنه نیاز مردم را برطرف کنند.

خان میرزایی مطرح کرد: ما باید از نگاه صدقه محور به سمت قرض‌الحسنه حرکت کنیم تا شاهد رونق تولید و رشد اقتصادی باشیم. خانواده‌هایی که صندوق قرض‌الحسنه دارند می‌توانند از طریق هم‌افزایی با بانک‌ها به افراد مورد نظر خود وام پرداخت کرده و ضمانت بازگشت این تسهیلات را از بانک بخواهند.

وی تأکید کرد: اگر بتوانیم رقم سپرده قانونی را کاهش دهیم، بسیار موفق خواهیم بود. همچنین بانک‌ها وجه التزامی را به‌عنوان دیرکرد از کسانی که در بازپرداخت تسهیلات خود تأخیر دارند، دریافت می‌کنند. اگر بانک‌های قرض‌الحسنه بتوانند این وجه التزام را در کارهای عام‌المنفعه استفاده کنند، به مردم کمک خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: