وزارت راه و شهرسازی

۲۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور امسال زمین تحویل گرفتند

  ۲۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور امسال زمین تحویل گرفتند
کدخبر : 55818

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اتمام واحدهای مسکن مهر آذربایجان غربی در سال جاری از هدف گذاری واگذاری زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی طی امسال خبر داد و گفت: تاکنون به ۲۰۰ هزار متقاضی زمین تحویل داده شده است.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز اول تیر در حاشیه مراسم افتتاح یکهزار و ۲۰۲ واحدمسکونی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: موضوع تامین مسکن یکی از سیاست‌های اصلی دولت است. دولت سختی کار را می‌داند و شجاعانه وارد عمل شده و بر رفع مشکل مسکن اهتمام دارد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: از تمامی ظرفیت‌های دولت برای تولید مسکن بهره گرفته‌ایم‌ تا بخشی از نیاز مردم در حوزه مسکن را حل کنیم.

تکمیل مسکن مهر ۱۰ سال مانده

بذرپاش ادامه داد: در بخش مسکن سیاست های متعددی را در دستور کار داریم که بخشی از آنها تکمیل مسکن های مهر باقیمانده است.امروز در آذربایجان غربی بیش از ۳۸۰ مسکن مهر که ۱۰ سال باقی مانده بود تحویل شد و تا هفته دولت ۶۳۰ واحد دیگر نیز تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی سیاست دیگر وزارتخانه را در بخش مسکن تحویل زمین به شکل فردی و برای ساخت خانه های یک طبقه حیاط دار عنوان کرد و گفت : هدف گذاری امسال واگذاری زمین به ۴۰۰ هزار متقاضی در سراسر کشور است که زمین ها به شکل فردی و گروهی ساز تحویل متقاضیان خواهد شد.

بسته ۱۹ بندی تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده

وی موضوع دیگر را مشوق های بافت فرسوده و تشویق مردم به نوسازی این واحدها عنوان کرد و افزود: با ابلاغ بسته ۱۹ بندی تشویقی در اسفندماه، ساخت و ساز در باقت فرسوده رونق خوبی گرفته است . هم اینک حدود ۵۰ شهرداری آن را اجرا کرده اند که سرعت صدور پروانه در آن شهرها رونق مناسبی گرفته است. در خصوص شهرهایی که بسته را اجرایی نکرده اند با استانداران هماهنگ شده ایم تا به این کار سرعت مناسب تری بدهیم.

جلوگیری از احتکار زمین

وی موضوع دیگر را جلوگیری از احتکار زمین برشمرد و گفت هم اکنون در بیشتر شهرها بیش از ۱۰ درصد اراضی واقع در محدوده های شهری بیش از ۱۰ سال بلاتکلیف مانده است که با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری فرصت شش ماهه ای به آنها داده ایم تا برای شاخت و ساز اقدام کنند. در غیر اینصورت تغییر کاربری آنها در دستور کار قرار میگیرد.

وزیر راه و شهرسازی توضیح داد : در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد زمین نهضت ملی تامین شده است و بیش از یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد نیز در دست ساخت است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: