منطقه آزاد ماکو

بستر توسعه تجارت جهانی در منطقه آزاد ماکو فراهم است

کدخبر : 56745

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بستر تجارت جهانی و توسعه منطقه آزاد ماکو فراهم است و در سایه دیپلماسی سیاسی می توانیم به موفقیت های قابل توجهی نائل آییم.

به گزارش پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی روز پنج شنبه در جلسه شورای اداری منطقه آزاد ماکو که با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور و دبیرشورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد گفت: جایگاه مناطق آزاد در جهان به حدی با اهمیت است که هم اکنون ۵۴۰۰ منطقه آزاد در کل دنیا فعالیت می کنند و هرروز بر تعداد آن افزوده می شود.

وی با بیان اینکه تاثیر مثبت مناطق آزاد دراقتصاد کشورها گویای توجه بیشتر به این مناطق است افزود: خوشبختانه افق جدیدی در دولت سیزدهم در بحث تجارت بین الملل و توسعه اقتصادی باز شده است و می توان با در دست داشتن ابزار و ساختار مناسب برای توسعه مناطق آزاد،  تاثیر خوب در اقتصاد ملی داشت.

گروسی با اشاره به قانون چگونگی اداره مناطق آزاد اذعان داشت: مشکلاتی که در زیرساخت ها و چندگانگی مدیریتی برای مناطق آزاد ایجاد شده است باید با اجرای کامل قوانین مرتفع شوند.

وی یکی از مشکلات منطقه آزاد ماکو را عدم واریز قانونی عوارض خروج از کشور از این منطقه عنوان کرد و افزود: علیرغم پیگیری ها و دستور وزیر باز هم در این خصوص شاهد برخی مشکلات هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به کاهش سود بازرگانی گمرک ۲۴ ساعته بازرگان با قدمت ۱۰۰ ساله خواستار رفع مشکلات این گمرک مهم کشور شد.

وی از آماده افتتاح بودن چندین پروژه زیرساختی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو خبرداد و گفت:  در حوزه های لجستیک، معدن و امنیت غذایی به لحاظ  امنیت موجود در منطقه می توانیم گام برداریم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: