شرکت سیمان تهران

مجمع عمومی سالیانه شرکت سیمان تهران برگزار شد

مجمع عمومی سالیانه شرکت سیمان تهران برگزار شد
کدخبر : 57809

ستران ۵۰۰۰ ریال سود تقسیم کرد.

در مجمع عمومی سالیانه شرکت سیمان تهران عنوان شد:

رشد تولید کلینکر و سیمان ،کنترل قیمت تمام شده و افزایش صادرات در گروه سیمان تهران

به گزارش روابط عمومی شرکت سیمان تهران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان  تهران برای سال مالی منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۱ در سالن همایش خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

این مجمع با حضور حدود ۷۰ درصد از سهامداران ، نمایندگاه سهامداران حقوقی ، هیئت مدیره ، نماینده بورس ، بازرس قانونی و مدیران عامل گروه سیمان تهران برگزار شد.

در ابتدا مهندس گرشاسبی مدیرعامل شرکت سیمان تهران خلاصه ای از اقدامات صورت گرفته و گزارش هیئت مدیره به مجمع را قرائت کرد.

وی شاخص های کمی گروه سیمان تهران در تولید ، تحویل و سودآوری را رو به رشد عنوان نمود و با اشاره به تولید بیش از هشت میلیون تنی کلینکر در گروه سیمان تهران افزود:در سال ۱۴۰۱ شرکت سیمان تهران به تنهایی بیش از سه میلیون تن سیمان تولید کرد که این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ ، ۱۰% رشد داشته و در تحویل سیمان نیز بیش از ۱۱% رشد را شاهد بودیم.

مهندس گرشاسبی تولید سیمان سفید برای نخستین بار در سیمان تهران را از افتخارات سال گذشته دانست و با اشاره به تثبیت روند تولید کمی و کیفی این محصول ، نسبت به تاثیر خوب  تولید آن بر سودآوری شرکت ابراز امیدواری نمود.

وی بهره برداری از سالن سنگ واحد ۹ و آغاز پروژه احداث سنگ شکن این خط را از دیگر دست آوردهای سال ۱۴۰۱ دانست و افزود : با بهره برداری از پروژه سنگ شکن خط ۹ علاوه بر حذف یکی از گلوگاههای خطوط ۸ و ۹  ، این دو خط تولیدی به ظرفیت اسمی خود خواهند رسید.

مدیرعامل سیمان تهران انجام فاز یک پروژه فاضلاب مجتمع سیمان تهران ، تکمیل کمربند سبز سیمان تهران ، بهسازی جاده روستای لپه زنک و مشارکت در بازسازی بقعه بی بی شهربانو را بخشی از فعالیت های سیمان تهران در راستای ایفای مسئولیت ها ی اجتماعی دانست.

مهندس گرشاسبی ایجاد تنوع درتولید و گسترش سبد محصولات با تولید انواع سیمانهای تیپ ۲ ، تیپ ۵، پوزولانی ، سیمان سفید و سیمان حفاری چاه نفت ، عرضه های هفتگی دربورس کالا به منظور رفع نیاز بازار ، اخذ گزارشات مطلوب از حسابرس مستقل در تمامی شرکتهای زیرمجموعه ، انجام اقدامات لازم در خصوص عرضه سهام  شرکتهای سیمان نهاوند و پیوند گلستان در بورس  اوراق بهادار و تدوین راهکارهای لازم جهت کاهش آثار تحریم وتامین قطعات ولوازم از منابع معتبر را به عنوان بخشی از برنامه های راهبردی این شرکت در سال ۱۴۰۱ معرفی نمود.

تولید برق با استفاده از انرژی خورشیدی و همچنین  از طریق بازیافت حرارتی(WHR) و بهره گیری از سوخت گاز مایع از جمله برنامه های شرکت سیمان تهران در سال جاری عنوان شد.

وی همچنین با معرفی ۲۰ پروژه سال جاری عنوان داشت : این پروژه ها در کاهش توقفات وافزایش ظرفیت تولید ، بالا بردن کیفیت محصول ، بهره برداری از تکنولوژی به روز در راستای بالا بردن راندمان تجهیزات ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و کاهش آلودگی های محیطی کاملا موثر خواهند بود.

مدیر عامل سیمان تهران عملکرد این شرکت در حوزه مالی را بسیار امیدوارکننده دانست و با اشاره به رشد ۱۰۸ درصدی سیمان تهران و ۱۳۱ درصدی گروه در سودآوری به نسبت سال مالی ۱۴۰۰ ادامه داد:افزایش ۹۵ درصدی سود عملیاتی و کاهش ۶۱ درصدی هزینه های مالی از نقاط قوت گروه سیمان تهران در سال گذشته است.

مهندس گرشاسبی مدیرعامل شرکت سیمان تهران در پایان ضمن تقدیر از همراهی سهامداران محترم  ، تلاش خالصانه کارکنان مجموعه و مساعدتهای راهگشای سهامدار عمده گروه سیمان تهران نسبت به روند رو به رشد مجموعه در سال جاری ابراز امیدواری نمود.

در ادامه مجمع ضمن استماع گزارش حسابرس و تصویب صورتهای مالی نسبت به تقسیم سود هر سهم به میزان ۵۰۰۰ ریال اتخاذ تصمیم نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: