در دیدار رییس کمیته توسعه و گردشگری اقلیم کردستان عراق از غرفه سازمان منطقه آزاد قشم مطرح شد؛

برقراری خط پروازی مستقیم از سلیمانیه به قشم

برقراری خط پروازی مستقیم از سلیمانیه به قشم
کدخبر : 58286

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از امکان برقراری خط پروازی مستقیم سلیمانیه-قشم با هدف تبادل گردشگر بین دو کشور خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ابراهیم رستم گورانی، با اشاره به بازدید امل جلال، رییس کمیته توسعه و گردشگری اقلیم کردستان عراق با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور از غرفه منطقه آزاد قشم در نمایشگاه بین المللی سلیمانیه گفت: در این دیدار، ظرفیت‌های قشم در حوزه زیرساخت‌ها، اماکن اقامتی، توریسم درمانی، ژئوتوریسم، صنایع دستی، روستاها، شهرها و مجتمع‌های تجاری معرفی شد.

وی ادامه داد: باتوجه به استقبال هیات بازدید کننده از ظرفیت های جزیره، پیشنهاد برقراری خط مستقیمی از سلیمانیه به قشم به منظور تبادل آسان گردشگران بین دو منطقه، ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

به گفته گورانی از دستاوردهای دیگر این دیدار، پیشنهاد استقرار دفاتری به نمایندگی از تمامی مناطق آزاد کشورمان در شهر سلیمانیه به منظور تسهیلگری در این حوزه از سوی رییس کمیته توسعه و گردشگری اقلیم کردستان عراق بود.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از همکاری و حمایت مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور تاکید کرد: حضور و معرفی خوب فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد بدون حمایت دبیر شورای عالی مناطق آزاد امکان پذیر نبود.

یادآور می شود، نمایشگاه بین المللی سلیمانیه کشور عراق که یکی از بزرگ تمرین رویدادهای خاورمیانه در حوزه گردشگری محسوب می شود، روز ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ افتتاح شد و تا ۲۹ مردادماه ادامه دارد.

این نمایشگاه قصد دارد جاذبه های تاریخی، گردشگری و صنایع دستی به همراه فرصت های سرمایه گذاری این حوزه را به علاقمندان و سرمایه گذاران در منطقه خاورمیانه معرفی کند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: