سازمان منطقه آزاد کیش

کیشوندان شیعه و سنی قرن‌هاست که خویشاوندند

کیشوندان شیعه و سنی قرن‌هاست که خویشاوندند
کدخبر : 59900

حجت‌الاسلام سید محمود علوی گفت: وحدت بین شیعه و سنی در کشورمان رویداد تازه ای نیست و وحدت، برادری و صمیمیت شیعه و سنی با خویشاوندی و قرابتی که با هم در طول این سالها داشته اند؛ زبانزد است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر پیشین اطلاعات و نماینده استان تهران در خبرگان رهبری در جشن هفته وحدت که چهارشنبه شب 5 مهر در مسجد نور اهل سنت با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و ائمه جمعه اهل سنت و تشیع کیش و مقامات محلی و حضور گسترده مردم برگزار شد؛ بر ضرورت هوشیاری و وحدت مردم جهت تقویت عزت و امت اسلامی تاکیدکرد.

نماینده استان تهران در خبرگان رهبری افزود: در مناطق جنوبی کشورمان شیعه و سنی در طول تاریخ برادر و خویشاوند بودند و این وحدت مثال زدنی آنان، ریشه در سنت و فرهنگ مردم کشورمان دارد.

حجت‌الاسلام سید محمود علوی با اشاره به درایت و تدبیر حضرت امام خمینی ( ره) در نامگذاری و اعلام ایام سالروز ولادت پیامبر گرامی اسلام به نام "هفته وحدت" گفت: این اقدام شایسته بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، انسجام و همدلی را برای مسلمانان به ارمغان آورد و جا دارد هر سال در هفته وحدت، این مهم را یادآور کنیم و با امام امت که اسلام را زنده کرد؛ تجدید میثاق کنیم.

وی با با بیان این که با یکدیگر برادر و یکی باشیم تا دشمن نتواند اراده خود را بر ما تحمیل و علیه ما توطئه کند؛ ادامه داد: دشمن از وحدت مسلمانان احساس خطر کرده و با ایجاد گروه هایی همچون داعش و القاعده مسلمانان را به جان هم انداخته است و در این بین شاهد این هستیم که چه تعداد زیادی از اهل تسنن را در مقایسه با اهل تشیع به شهادت رسانده است.  

نماینده استان تهران در خبرگان رهبری ابراز امیدواری کرد به برکت وحدت شیعه و اهل سنت کشورمان شاهد گسترش آن در جهان اسلام باشیم و موجبات تقویت عزت اسلام و امت اسلامی را فراهم کنیم.

همچنین در این جشن حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز امام جمعه کیش با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) با اشاره به آیه 128 سوره توبه صفات پیامبر از دیدگاه خداوند تبارک و تعالی بر شمرد و گفت: خداوند می فرماید رسولى از خود شما بسویتان آمد که رنجهاى شما بر او سخت است و اصرار بر هدایت شما دارد و نسبت به مؤمنان، رئوف و مهربان است.

امام جمعه کیش ادامه داد: اخلاق نیکو، بشر بودن، هم دردی و دلسوزی نسبت به مردم، حریص بودن به هدایت مردم و رافت و مهربانی از خصوصیات پیامبر گرامی اسلام از دیدگاه قرآن است.

امام جمعه کیش با اشاره به اهمیت وحدت، پیامبر گرامی اسلام ( ص) و قرآن را از نخستین منادیان وحدت یاد کرد و افزود: قرآن بر اطاعت از خدا و پیامبر و پرهیز امت اسلامی از نزاع و درگیری با یکدیگر امر کرده است از اینرو به منظور پیمودن راه سعادت و گسترش عزت و شوکت امت اسلامی، وظیفه داریم در برابر دشمنان اسلام وحدت، انسجام،اتحاد و همدلی خود را تقویت کنیم.

همچنین شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش در این جشن با بیان این که اهمیت ویژه هفته وحدت چون نفس برای ادامه حیات وجود مشعشع اسلام ضروری است؛ افزود: بازگویی، نشر و پایورزی بر تقویت و گسترش بیش از پیش اتحاد و برادری صمیمانه و پایدار پیروان و دوستداران واقعی پیامبر اکرم( ص) یعنی مسلمانان شیعه و سنی در گستره ایران و انتشار آن در بین همه مسلمانان جهان؛ وظیفه همگی ما است.

وی ادامه داد: مطمئنا این ندای وحدت و برادری فریاد رعب انگیزی خواهد شد در گوش بدخواهانی که همیشه در طول تاریخ، مارا متفرق و جدا از هم خواسته اند.

شیخ یعقوب شمس با اشاره به اجرای نقشه های شوم استکبار جهانی در تفرقه و جدایی جوامع اسلامی به عنوان ابزاری برای به چنگ آوردن و بهره برداری از منابع سرشار مادی و معنوی مسلمانان افزود: خوشبختانه مردم ایران از بدو ظهور انقلاب اسلامی در پرتو هوشمندی رهبران خود این دسیسه را همانند سایر توطئه های دشمنان خنثی کرده و آنان را شکست داده اند.

وی خاطر نشان کرد: از مردم متدین و معتقد کیش که علاوه بر حضور دائمی در مراسمات ملی و مذهبی، پیوسته در صیانت از وحدت و همدلی همشهریان شیعه و سنی خود سرآمد و همواره الگویی مثال زدنی هستند؛ قدردانی می کنم.  

همچنین شیخ محمد علی امینی مدیر و مدرس مدرسه دینی سلطان العلما بندرلنگه در این جشن با تبریک هفته وحدت گفت: در هر سوره قرآن کریم از ویژگی های رسوال الله نام برده شده و وظیفه ما است که پیامبر را بشناسیم و به او عشق و ارادت بورزیم و سیره او را که همانا وحدت است؛ احیا و دستور العمل های او را اجرا کنیم و آن را به عنوان الگو سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

شیخ محمد علی امینی ادامه داد: آیین پیامبر گرامی اسلام در حال یسط و گسترش است و اقبال بیشتری به آن صورت می گیرد و پیش بینی شده است که در آینده نزدیک تغییر جمعیت اروپا به نفع مسلمانان رقم خواهد خورد.

وی تاکید کرد: برون رفت از مشکلات حال حاضر جهان اسلام، هوشیاری، حفظ وحدت، بصیرت و همبستگی است که می تواند پاسخ قاطع و دندانشکنی برای همه کسانی باشد که چشم طمع به امت اسلامی دوخته اند و میخواهند امت اسلامی را با تفرقه تضعیف کنند.

گفتنی است حضور باشکوه مردم اهل سنت و تشیع و مسوولان نهادها و سازمان های مستقردر کیش و نیز اجرای زیبای تواشیح خوانی گروه الفردوس عسلویه از نکات بارز جشن هفته وحدت در کیش بود

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: