به تماشای زنان جهان به کارگردانی علی اسدی منتشر شد

به تماشای زنان جهان به کارگردانی علی اسدی منتشر شد
کدخبر : 60265

آلبوم به تماشای زنان جهان، حاوی 9 اپیزود از سرگذشت زنان جهان با حضور مهتاب کرامتی، دیبا زاهدی، ثریا قاسمی، فریبا متخصص، شمسی فضل اللهی، زهره شکوفنده، سحر صحامیان و ایران درودی و به کارگردانی علی اسدی منتشر شد.

در مقدمه ی این اثر که با آهنگسازی بهزادعبدی و با همراهی ارکستر ناسیونال اوکراین به همراه گزیده ای از آثارپاملا کی متز، ژاکلین ال توبین، مری بندیکت، واریس دیری، ژان دام، میکو کاواکامی، الیف شافاک، ناتالیا گیزنبورگ، جنا کراجسکی، ایران دَرّودی و نزار قبّانی منتشر شده، آمده است:

« به تماشای زنان جهان، قصه ی واقعی زنان را روایت می کند. صدای زنان است که باید شنید و نیز ادای دِینی است به این زیبا­­­اندیشان که کهربای نگاه و نظرگاه منظومه ی هستی اند؛ با کهکشانی از صورت و معنا در درون و برون.

این آلبوم که در سال 1400 تولید شده از نظر فرم و تم (شکل و درونمایه) 9 اپیزود(قطعه) مجزا دارد که اغلب قطعات، برشی دراماتیک از زندگی واقعی یکی از زنان جهان است. از زن نژاده ی ایرانی تا دختران و زنانی در آسیا و اروپا، امریکا و افریقا.

برای هریک از قطعات، موسیقی متن اختصاصی ساخته شده که موتیف وار به فراخور موقعیت ها، تنظیم و توزین شده اند تا فضاسازی و تجسم بخشی به ابعاد و لایه های هرمونوتیک ماجرا را عینیت بخشند.

این مجموعه با پرهیز از شعارزدگی های کلیشه ای مبتلا به آثار مرتبط با زنان در محتوا و با احراز از شتاب زدگی های معمول در ساخت، محصول یکسال پژوهش بر روی حدود 400 کتاب، نامه، نمایشنامه و اتوبیوگرافی با محوریت زنان و یکسال تولید است و مجموعا از ایده و تولید تا مجوز و انتشار، قریب به دوسال و اندی زمان به خود اختصاص داده است.

کوشش شده تا در تهیه ی آن، مسائلی دستمایه قرار گیرد که تاریخ انقضا نداشته باشد؛ به تمثیل آنگونه که "هملت" فقط به عصر الیزابت اختصاص ندارد و در همه ی اعصار گسترده است و یا " آزادی" اثر پل الوار فقط آزادیِ فرانسویان نیست و متعلق به تمام آزادی خواهانِ جهان است؛ با این حال به سبب دامن گستر بودن مسائل زنان، ظرفیت تولید نسخه هایی با دیگر موضوعات، بدیهی می نماید.

از آنجا که در آفرینش این آلبوم، نقشی از هنرمندان چهارگوشه ی جهان در متن و بطن و اجرا دیده می شود، بازتولید آن به زبان های بین المللی در آینده، مد نظر است.

این اثر از نظر مالی و محتوایی کاملا مستقل بوده و از ایده ی اولیه تا تولید نهایی، توسط هیچ نهاد دولتی یا تشکل و بخش غیردولتی در داخل و خارج، مورد حمایت یا توصیه قرار نگرفته است. این مجموعه صرفا یک اثر پژوهشی و هنری است که پس از کسب همه ی مجوزهای قانونی منتشر شده و هرگونه بهره برداری غیرقانونی با اغراض دیگر مورد تایید پدیدآورندگان آن نیست.

از طرف همه ی آفرینندگان آن اعم از نویسندگان و گویندگان، مترجمان، ناشران و پدیدآورندگان بلندنظرش پیشکش می شود به زنان ایران و جهان.»

لازم به ذکر است در بخشی از این اثر، آخرین سخنان منتشرنشده ی ایران درودی در واپسین روزهای زندگی اش، با صدای خود او عرضه شده است.

آلبوم به تماشای زنان جهان توسط انتشارات نوخسروانی باربد و با مدیریت تهیه تولید شراره سیوشی با مدت زمان 4 ساعت انتشار یافته و درسکوهای مختلف آنلاین و فروشگاههای هنری سراسر کشور در دسترس عموم قرار گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: