شرکت راه‌آهن و تاپیکو تفاهم کردند؛

حمل محصولات پتروشیمی از طریق راه‌آهن امکان‌پذیر می‌شود

 حمل محصولات پتروشیمی از طریق راه‌آهن امکان‌پذیر می‌شود
کدخبر : 61390

شرکت راه‌آهن و تاپیکو برای حمل محصولات پتروشیمی از طریق خطوط راه‌آهن تفاهم کردند.

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن، پس از جلسه با مدیران ارشد هلدینگ تاپیکو، از تفاهم برای حمل محصولات پتروشیمی از طریق راه‌آهن خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، اولویت خود را برای روی ریل آوردن بارهای جدید استراتژیک که برای حوزه بین‌المللی جذاب است قرارداده که در همین راستا جلسه خوبی با مدیران هولدینگ تاپیکو داشتیم تا بخشی از بارهای پتروشیمی را خصوصا در بخش صادرات روی ریل بیاوریم.

صالحی افزود: قرار است ظرف یک هفته اطلس مبادی بار محصولات پتروشیمی را بررسی کنیم تا نقاطی که متصل نیستند هم با خط فرعی متصل شوند تا نقش مهمی برای صادرات در پتروشیمی داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از این تنها از طریق حمل و نقل دریایی محصولات پتروشیمی حمل می‌شد که اگر از حمل و نقل ریلی هم استفاده شود، بخش مهمی از مشکلات حمل، از جمله دموراژ کشتی‌ها و پهلو نگرفتن در بنادر، برطرف می‌شود.

امکان حمل ریلی محصولات پتروشیمی‌های بندر ماهشهر برای مقاصد صادراتی

مدیرعامل راه آهن گفت: با توجه به نقاطی که تاپیکو در آن‌ها سهامدار است، پتروشیمی‌های بندر ماهشهر، برای مقاصد صادراتی نظیر چین می‌توانند از حمل ریلی استفاده کنند. مسیری که با توجه به تعرفه‌ها و زمان هم برای این شرکت‌ها جذاب باشد.

وی افزود: در این جلسه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی کردیم. برای نقاطی که الان متصل هستند و یا فاصله کوتاهی با خط اصلی دارند، می‌توانیم به سرعت اقدامات را شروع کنیم به طوری که هم بحث واردات مواد اولیه و هم صادرات محصولات این شرکت‌ها سهل خواهد شد و هم باعث بازگشت سرمایه‌گذاری آن‌ها در حوزه ریلی از طریق ماده ۱۲ خواهد شد.

صالحی، به مزایای حمل و نقل ریلی اشاره کرد و گفت: یکی از محسنات مهم برای تبدیل بخشی از حمل و نقل محصولات پتروشیمی از دریا به ریل، هزینه‌های دموراژ کشتی‌ها و موضوعات تحریم‌هاست که در زمینه حمل و نقل ریلی این مشکلات وجود ندارد و موجب کاهش هزینه‌ها و همچنین سرعت ارسال محصولات می‌شود که در افزایش سودآوری این شرکت‌ها هم نقش بسزایی دارد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، هولدینگ تاپیکو یکی از زیرمجموعه اصلی شستاست که در حوزه پتروشیمی فعالیت می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید