مدیرعامل ایمپاسکو به مناسبت برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو مطرح کرد:

برای دستیابی به رشد اقتصادی پایدار نیازمند تقویت صادرات غیرنفتی و معدنی هستیم

کدخبر : 67740

مدیر عامل ایمپاسکو گفت: برای دستیابی به یک رشد اقتصادی پایدار در کشور، بیش از هر چیز نیازمند توسعه صادرات غیرنفتی و به خصوص محصولات معدنی با ارزش افزوده بالا هستیم.

خدایار کریم‌نژاد مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به مناسبت برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو درباره اهمیت صادرات غیرنفتی عنوان کرد: در اقتصاد ما، صادرات و به طور مشخص صادرات غیرنفتی – اگر نگوییم اصلی‌ترین – جزو مهمترین عوامل رشد اقتصادی است و تجربه کشورهای توسعه یافته نشان می‌دهد رشد اقتصادی پایدار از استراتژی مبتنی بر صادرات غیرنفتی و محصولات صنعتی با ارزش افزوده بالا حاصل شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه در کشورهای نفتی بازارها و تقاضای داخلی محدود است و امکان رشد و توسعه صنایع را فراهم نمی‌کنند در نتیجه دستیابی به یک رشد اقتصادی پایدار نیازمند تقویت صادرات غیرنفتی است.

کریم‌نژاد تاکید کرد: به طور میانگین، صادرات غیرنفتی ایران طی یک دهه گذشته حدود ۴۵ میلیارد دلار بوده که متناسب با ظرفیت اقتصاد ایران نیست و این به معنای نیاز به توجه بیشتر در بحث صادرات غیرنفتی است.

مدیرعامل ایمپاسکو درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو توضیح داد: در چنین شرایطی یکی از راهکارها برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون ایران اکسپو است که از یک سو باعث ارائه و معرفی محصولات می‌شود و امکان بازاریابی برای تولیدکنندگان را به شکل مناسب فراهم می‌کند با توجه به اینکه نمایندگان و هیات‌هایی از کشورهای مختلف در آن حضور دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: