مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در نشست تخصصی انجمن بهره‌وری:

اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد آلیاژی ایران در راستای افزایش بهره‌وری است

اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد آلیاژی ایران در راستای افزایش بهره‌وری است
کدخبر : 61707

شرکت فولاد آلیاژی ایران با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب چهارم صنعتی ( دیجیتال) به دنبال افزایش بهره‌وری در این مجموعه است.

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران در نشست مشترک با اعضای انجمن ملی بهره وری ایران با بیان این مطلب و تاکید بر نقش انقلاب چهارم صنعتی در افزایش بهره‌وری صنعت فولاد گفت: با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب دیجیتال در صنعت فولاد  می‌توانیم 30 درصد از هزینه‌های تولید را کاهش بدهیم و این یعنی بهره‌وری و رقابت.

مهندس محمد کمال زاده در نشست بهره‌وری در صنایع معدن و فولاد به این موضوع اشاره کردکه عدم توجه به مبحث بهره‌وری در صنعت فولاد باعث شده است که قیمت تمام شده‌ی تولیدات فولادی ما با قیمت تمام شده تولیدات جهانی فاصله بسیار داشته و ادامه داد: عدم توجه به بهره‌وری در حضور رقبای قدرتمند جهانی در بازار فولاد باعث شده است که تجارت در زمینه صادرات این محصول موفق نباشند.

وی در ادامه با تأکید بر نقش انقلاب چهارم دیجیتال در ایجاد بهره‌وری، گفت: ما با پیاده‌سازی و اجرای انقلاب چهارم صنعتی در شرکت فولاد آلیاژی ایران در نظر داریم تا به سمت ایجاد طرح‌های توسعه‌ای برویم و پروژه‌هایی نیز در این حوزه تعریف کرده‌ایم که اجرای همه‌ی آنها با ایجاد بهره‌وری و افزایش سودآوری در تولید همراه می‌شود.

در ابتدای این نشست  نیز عضو هیات مدیره و مدیرعامل انجمن ملی بهره وری ایران، چالش اصلی پیش روی کشور را عدم توجه کافی به موضوع بهره‌وری دانست و گفت: هر صنعت برای رشد خود هم نیاز به  سرمایه‌گذاری جدید و افزایش سرمایه دارد و هم اینکه بتواند از منابع در اختیار خود استفاده بهره‌ورتر و مطلوب‌تر داشته باشد.

مهندس سید حمید کلانتری در ادامه با اشاره به این موضوع که متأسفانه در کشور ما به دلیل وابستگی به درآمدهای ساده‌تر مثل نفت و گاز کمتر به بهره‌وری توجه می‌شود و حساسیت کمتری به ارتقای آن است، اظهار داشت: در حال حاضر که مشکلات اقتصادی بیشتر و منابع محدودتر شده است، دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها بیشتر به فکر بهره‌وری افتاده‌اند.

وی با بیان این موضوع که استان یزد با مصوبه هیأت وزیران به عنوان استان پایلوت در حوزه بهره‌وری انتخاب شده است، بر این موضوع تأکید کرد که استان یزد باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خود را در حوزه بهره‌وری معرفی کند که خوشبختانه گام‌های قابل توجهی را  نیز در این حوزه برداشته است و به همین منظور نشست‌هایی را در یزد در سازمان‌های مختلف برگزار کردیم و با توجه به اهمیت بهره‌وری در صنعت، نشست بهره‌وری در صنعت فولاد و معدن در محل شرکت فولاد آلیاژی ایران شکل گرفت.

گفتنی است نشست تخصصی انجمن بهره‌وری ایران به میزبانی شرکت فولاد آلیاژی در محل این شرکت برگزار شد و یکی از مشاوران در خصوص وضعیت صنعت معدن و فولاد کشور در مقایسه با وضعیت جهانی مطالبی را ارائه داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: