شاراک در مسیر سبز و کاهش هزینه و مصرف انرژی

پتروشیمی شازند گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی، ایزو 50001 دریافت کرد

کدخبر : 62000

پتروشیمی شازند در راستای صیانت از منافع سهامداران و "کاهش هزینه‌های انرژی" پس از پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی موفق شد گواهینامه استاندارد ایزو 50001 (ویرایش 2018) را کسب کرد.

با پیاده‌سازی سیستم مدیریت انرژی و با هدف کاهش مصرف انرژی و آلایندگی و کاهش هزینه‌های انرژی موفق به دریافت گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ISO 50001 شد.

شاراک در حالی که متنوع ترین و گسترده‌ترین طیف فراورده‎های شیمیایی و پلیمری را در سبد محصولات دارد، در زمینه تولید کلیه حامل‌های انرژی از قبیل برق، بخار، آب بدون املاح، آب خنک کننده، هوای ابزار دقیق، نیتروژن، اکسیژن و ... نیز خودکفا و مستقل است.

این استقلال، ضمن کمک به امنیت استمرار تولید، افزایش پتانسیل/ فرصت صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی را به همراه دارد.

گواهینامه استاندارد مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱، ضمن اینکه منعکس کننده خط مشی مدیریت این سازمان و تلاش فراگیر در تمامی سطوح این سازمان برای افزایش بهره‌بری انرژی و بهبود مستمر در زمینه کاهش هزینه‌های انرژی مصرفی به ازای واحد تولید می‌باشد، می‌تواند متضمن افزایش منافع سهامداران و نیز بصورت همزمان، کاهش آلایندگی‌های ناشی از مصرف انرژی باشد. در کنار عواید ذکر شده، هرمیزان کاهش مصرف انرژی حاصل شده در پتروشیمی شازند، معادل افزایش عرضه همان مقدار انرژی به جامعه و هم‌میهنان خواهد بود.

به عبارت دیگر پتروشیمی شازند با مدیریت مصرف انرژی و اجرای پروژه‌های صرفه‌جویی انرژی کمک می‌نماید تا در زمستان تعداد کمتری از منازل مسکونی در معرض تهدید کاهش فشار یا قطع گاز واقع شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: