پتروشیمی جم

فروش داخلی پتروشیمی جم از مرز ۱ میلیون تن گذشت

کدخبر : 62267

پتروشیمی جم در طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن از محصولات خود را در بازار‌های داخلی به فروش رسانده است.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از فروش ماهانه پتروشیمی جم در تارنمای کدال، این شرکت در طی عملکرد ۸ ماهه  بالغ بر ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تن از محصولات خود را به ارزش حدودا ۱۹ هزار میلیارد تومان در بازار‌های داخلی به فروش رسانده است.

شرکت پتروشیمی جم دارای واحد‌های تولیدی گوناگون با ویژگی‌های خاص است که از آن جمله می‌توان واحد‌های الفین، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک خطی، بوتادین و بوتن- ۱ را نام برد.

افزایش ۱۲ درصدی فروش داخلی جم

میزان فروش داخلی پتروشیمی جم در طی عملکرد ۸ ماهه خود در سال گذشته حدودا ۱۷ هزار میلیارد تومان بود که  میزان فروش شرکت فوق امسال با رشد ۱۲ درصدی به مبلغ ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین نقش در سهم فروش داخلی پتروشیمی جم در ۸ ماهه ابتدایی سال را پلی اتیلن سنگین و اتیلن داشته است و به ترتیب به مقدار ۵.۲ و ۴.۹ هزار میلیارد تومان به فروش رفته اند.

مجتمع پتروشیمی جم پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحد‌های تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن ۱، همچنان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می‌رود.

ترکیب فروش داخلی پتروشیمی جم در طی ۸ ماهه ابتدایی سال

وضعیت فروش محصولات پتروشیمی جم در طی عملکرد ۸ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۸/۳۱ به ترتیب شامل نفت کوره ۱۲۴ میلیارد تومان، پروپیلن ۲ هزار میلیارد تومان، بنزین پیرولیز ۲.۷ هزار میلیارد تومان، بوتادین ۴۶۱ میلیارد تومان، بوتن یک ۱۰۰ میلیارد تومان، پلی اتیلن سبک ۲.۷ میلیارد تومان و سایر محصولات ۲۶۶ میلیارد تومان می‌باشد.

مبنای قیمت فروش داخلی محصولاتجم  فی ما بین مجتمع‌ها بر اساس نرخ‌های اعلامی توسط انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی (به استناد قرارداد منعقده) و محصولات پلیمری طبق قیمت فروش محصولات دربورس کالا در محدوده زمان بارگیری و حمل و بر اساس دستورالعمل فروش و مصوبات هیئت مدیره تعیین می‌گردد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید