عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

پیگیری مجلس برای تقویت و تثبیت بازار سرمایه

کدخبر : 62383

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برای رونق بازار سرمایه تلاش می‌کند تا سهامداران خُرد با اطمینان بخشی و اطلاعات و آگاهی بیشتری وارد بازار شوند.

جبار کوچکی‌نژاد با بیان اینکه مجلس به دنبال تقویت و تثبیت بازار سرمایه و افزایش امنیت برای مردم است، اظهار داشت: دولت و مجلس در برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه ۱۴۰۳ با جدیت تمام برای رونق بازار سرمایه تلاش می‌کند تا سهامداران خُرد با اطمینان بخشی و اطلاعات و آگاهی بیشتری وارد بازار شوند.

نقش صندوق‌های سرمایه‌گذاری در تقویت بازار

وی درباره نقش ابزارهای مالی جدید به خصوص صندوق‌های سرمایه‌گذاری در رشد و تقویت بازار سرمایه افزود: اگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری بتوانند امنیت اقتصادی را برای مردم و سهامداران تامین کنند به طور قطع شاهد جذب سرمایه‌ها در بازار سرمایه خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه عنوان کرد: با مدیریت صحیح و درست این صندوق‌ها و همچنین داشتن دیدگاه اقتصادی مناسب، سرمایه‌گذاری‌های بیشتری به سمت بازار سرمایه هدایت می‌شود.

کوچکی‌نژاد درباره ارتقای سهم بازار سرمایه در تأمین مالی فعالیت‌های مولد اقتصادی و همچنین توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و سهامداری در کشور، گفت: توسعه ابزارهای جدید مالی برای ارتقای سهم بازار سرمایه در تامین مالی فعالیت‌های مولد اقتصادی بسیار موثر است. البته در این میان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، نقش قابل توجهی در تشویق عموم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم دارد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: