دومین رویداد ملی کافه دانش سنگ آهن در بافق برگزار شد؛

دستیابی به تولید پایدار گندله با بهره گیری از دانش و تجربه ملی

کدخبر : 62707

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزاری دومین رویداد ملی کافه دانش در حوزه گندله سازی را اقدامی برای به اشتراک گذاشتن دانش تخصصی در این حوزه عنوان کرد و گفت: توسعه و دستیابی به تولید پایدار مستلزم اهمیت دادن به دانش و تجربیات ملی و جهانی است.

مجتبی حمیدیان ، با بیان این مطلب اظهار کرد: همواره در هر حوزه معدنی و صنعتی موانع و مشکلاتی وجود دارد که با هم اندیشی و به اشتراک گذاشتن تجربیات متخصصان آن حوزه مرتفع می شود. در همین راستا شرکت سنگ آهن مرکزی ایران میزبان دومین رویداد ملی کافه دانش سنگ آهن شده تا تمامی فعالان این حوزه از دانش، تجربه و تخصص یکدیگر بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران سالها با مشکل قطعی برق در تابستان مواجه بود افزود: خوشبختانه با راه اندازی پست برق و نیروگاه ۲۵ مگاواتی شرکت این مشکل حل شد و ما امیدواریم با راهنمایی ها و انتقال تجربیات متخصصان حوزه معدن و صنعت مشکل گاز در زمستان نیز برطرف شود.

حمیدیان تصریح کرد: امیدواریم با پروژه های خوبی که در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حال اجراست تا چند سال آینده به تولید ۱۰ میلیون تن کنسانتره و ۱۰ میلیون تن گندله دست پیدا کنیم.

امیر معینی، معاون تولید شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نیز در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی کافه دانش در حوزه گندله سازی که در سالن همایش های هتل نیکان شهرستان بافق برگزار شد گفت: کارخانه گندله سازی شرکت سنگ آهن با ظرفیت تولید ۵ میلیون تن در سال از سال ۹۹ آغاز به کار کرده و تا کنون حدود ۱۱ میلیون تن گندله به چرخه فولاد کشور تزریق کرده است.

وی با اشاره به برگزاری کافه دانش سنگ آهن افزود: این رویداد ملی موجب انتقال تخصص و تجربه در بین شرکت های معدنی و صنعتی می شود.

معینی به برخی اقدامات موثر شرکت سنگ آهن برای بهبود گندله سازی و افزایش راندمان تولید اشاره کرد و گفت: تشکیل کمیته تضمین کیفیت و ارتقا بهره وری( تکاب)، شناسایی و ارزیابی ایده های همکاران در کمیته های تخصصی، سرمایه گذاری و حمایت از طرح ها و ... از جمله اقداماتی است که منجر به بهبود تولید گندله در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران شده است.

گفتنی است در این رویداد دو روزه که با همکاری کارخانه گندله سازی سه چاهون و واحد تحقیق و توسعه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شده است از ۱۲ تجربه داوری شده ۶ تجربه برای سخنرانی انتخاب شده اند.

بررسی رسوبات، پوشش ها و چانک های موجود در کوره های دوار گندله سازی، بررسی روند گاز در کارخانه گندله سازی اردکان، بررسی پارامترهای موثر بر عملکرد آسیاکنی HPGR در کارخانه گندله سازی سه چاهون بافق، بهبود دانه بندی ۸ تا ۱۶ دیسک ها گل گهر ۲، گرفتگی گریت پلیت گندله سازی سه چاهون، بررسی استفاده از باطله زغال سنگ و لیچه به همراه بنتونیت در فرایند گندله سازی جهت بهبود خواص ساختاری و استحکامی گندله ۶ مقاله ای است که در این دو روز توسط متخصصان امر ارائه می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: