وزیر اقتصاد در گردهمایی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان ها تأکید کرد:

​پیشبرد پروژه مولد سازی؛ ملاک اصلی ارزیابی مدیران کل استانی است

کدخبر : 62772

​وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در سومین گردهمایی سراسری مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استان های این وزارتخانه تأکید کرد که ملاک اصلی وی برای ارزیابی مدیران در سالجاری، میزان موفقیت آنها در پیشبرد پروژه مولد سازی در استان متبوع است.

دکتر سید احسان خاندوزی عصر امروز با حضور در نوبت بعداز ظهر سومین گردهمایی سراسری مدیران کل ادارات استانی وزارت اقتصاد که با شرکت معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع و رئیس سازمان خصوصی سازی، به بررسی موضوعات مرتبط با مولد سازی دارایی های دولت در استانها اختصاص داشت، از نزدیک در جریان مسایل، مشکلات و پیشرفت این پروژه در استانها قرار گرفت. 

وی پس از استماع گزارش "مالک رحمتی" رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد عملکرد این سازمان در پیشبرد پروژه مولد سازی و نیز مشکلات و موانع موجود، به بحث و بررسی با مدیران کل استانی در خصوص مشکلات و موانع پیشبرد این پروژه مهم پرداخت.

بنابراین گزارش، یکی از مشکلات مطروحه توسط مدیران کل ادارات استانی وزارت اقتصاد، عدم کفایت تنخواه برخی ادارات کل برای تأمین هزینه کارشناسان رسمی به منظور ارزیابی و تعیین قیمت املاک مازاد بود که وزیر اقتصاد دستور داد، با هماهنگی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع و رئیس سازمان خصوصی سازی، هر گونه درخواستی در این ارتباط، حداکثر ظرف سه روز تأمین اعتبار شود.

وزیر اقتصاد در ادامه، تصریح کرد: من در ابتدای سال در جلسه مدیران کل استانی اعلام کردم که امسال، ملاک ارزیابی شما، از طریق سنجش میزان موفقیت تان در مولد سازی دارایی های استان متبوع خواهد بود و امروز هم مجددا بر همین نکته، تأکید می کنم.

وی خطاب به مدیران ادارات کل استانی وزارت امور اقتصادی و دارایی افزود: بنابراین شما باید اولویت اصلی خود را پیشبرد پروژه مولد سازی دارایی های مازاد قرار دهید، تا بتوانیم، همان طور که در مورد اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، عمل کردیم، در خاتمه امسال به دولت ثابت کنیم، اعتماد به ما بیهوده نبوده است و توانسته ایم، کار را با سرعت چند برابر پیش ببریم.

خاندوزی با تأکید بر تمرکز مدیران استانی بر مصادیق بزرگ به لحاظ "ارزش" در امر مولد سازی، تصریح کرد: در این مسیر اگر می خواهید وقت بگذارید، تمرکز اصلی شما بر اموال بزرگ باشد بجای آنکه بطور مثال سراغ یک آپارتمان 60 متری در گوشه ای از شهر بروید.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران کل استانی این وزارتخانه تأکید کرد: بسته های رونق مولد سازی استانها، حداکثر باید ظرف سه هفته آینده تکمیل شود و تا آخر دی استانی نداشته باشیم که بسته "رونق" مصوب نداشته باشد.

وی افزود: در این ارتباط، هم خود من و هم معاون توسعه مدیریت و منابع وزارتخانه و رئیس سازمان خصوصی سازی، هر مقدار لازم باشد، وقت خواهیم گذاشت و به شخصه هر گاه نیاز به دخالت و رایزنی باشد، حتما ورود خواهم کرد.

خاندوزی سپس به موضوع اعلام نیاز برخی استان ها برای جذب نیروی قرار دادی به منظور تسریع در پیشبرد پروژه ارزیابی و ارزشگذاری اموال مازاد پرداخت و به شرط آنکه هیچ جذب و استخدامی در کار نباشد، برای مدت معین، از معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت متبوع و رئیس سازمان خصوصی سازی خواست، تمهیداتی برای این امر بیاندیشند.

وزیر اقتصاد همچنین دستور داد، تا اطلاع ثانوی، هفته ای یک جلسه وبیناری مستمر با شرکت رئیس سازمان خصوصی سازی با مدیران کل استانی به منظور گزارش پیشرفت کار و بررسی، گره گشایی و رفع مشکلات احتمالی در پیشبرد پروژه مولد سازی برگزار شود.

وی تأکید کرد: این جلسات تا زمانی که مطمئن شویم، کار روی ریل مناسب افتاده است، باید ادامه یابد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: