فرودگاه بین المللی پیام

آیین اختتامیه دوره آموزشی کارشناسان گمرک تخصصی فاوا در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد

کدخبر : 62781

آیین اختتامیه دوره آموزشی کارشناسان گمرک تخصصی فاوا روز شنبه نهم دی 1402 در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مهندس اکبر قنبرپور مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام و رضا خورشیدی زاده مدیر کل گمرک استان البرز، برگزار شد، گواهینامه آموزشی تحت عنوان "ارزش‌گذاری و آشنایی با محصولات سخت‌افزاری حوزه فاوا در راستای استقرار گمرک تخصصی فاوا در پیام"  به شرکت کنندگان اعطاء شد.

در این دوره آموزشی که بیش از 2 ماه و در قالب 32 ساعت به صورت تئوری و عملی برگزار شد، 26 نفر از کارشناسان و ارزیابان اداره کل گمرکات استان البرز و کارشناسان منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام شرکت داشتند.

گفتنی است، مدیریت موثر در ترخیص کالاهای حوزه فاوا، توجه دقیق به ارزش محصولات خاص و جلوگیری از بیش و کم اظهاری، اجرای دقیق تعرفه ها از طریق آشنایی با ادوات حوزه فاوا و ارزش گذاری صحیح کالاها از جمله اهداف برگزاری دوره آموزشی" ارزش‌گذاری و آشنایی با محصولات سخت افزاری حوزه فاوا" در پیام بود.

همچنین، تربیت نیروهای آموزش دیده به منظور ارزیابی دقیق، رعایت استانداردها و جلوگیری از ورود تجهیزات بی‌کیفیت و غیرقانونی، کنترل تجهیزات ارتباطی برای پیشگیری از مخاطرات امنیتی و اطلاعاتی، کاهش زمان انجام تشریفات ترخیص و امور گمرکی کالاهای حوزه فاوا ، بهینه نمودن ارزش‌گذاری برای کالاهای حوزه فاوا و تعیین ماهیت و ارزش واقعی کالا از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی بود.

لازم به ذکر است، هیات دولت در اواخر سال گذشته، راه اندازی گمرک تخصصی فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) را در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تصویب کرد، این مهم در حالی مصوب شده که پیش‌تر منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به دلیل برخورداری از بخش فرودگاه تخصصی کارگو، گمرکی و هدف گذاری اش برای ایجاد قطب اقتصاد دیجیتال کشور، قسمتی از نیاز کشور را در این حوزه مرتفع می کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید