وزیر نیرو

وزیر نیرو از نیروگاه مقیاس متوسط و پست ۲۳۰ کیلو ولت ری بازدید کرد

کدخبر : 62838

وزیر نیرو ضمن بازدید از نیروگاه مقیاس متوسط و پست 230 کیلو ولت ری در جریانِ جایگزینی واحدهای قدیمی این نیروگاه با واحدهای راندمان بالا و با تکنولوژی جدید قرار گرفت.

وزیر نیرو ضمن بازدید از نیروگاه مقیاس متوسط و پست 230 کیلو ولت ری در جریانِ جایگزینی واحدهای قدیمی این نیروگاه با واحدهای راندمان بالا و با تکنولوژی جدید قرار گرفت.

 علی‌اکبر محرابیان “وزیر نیرو”، عبدالرسول پیشاهنگ “مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی”، محمد رمضانی “معاون طرح توسعه طرح‌های برق حرارتی”، ابوطالب نیازی “جانشین مدیر عامل حوزه برق در توسعه نیروگاهی ” و فریدون هنری “مدیر عامل شرکت توسعه یک ” به منظور آمادگی تامین برق در پیک تابستان سال آینده از پروژه‌های “نیروگاه مقیاس متوسط و پست ۲۳۰کیلو ولت ری بازدید به عمل آوردند.

پست GIS ۲۳۰ کیلوولت در حال ساخت نیروگاه ری که یکی از بزرگ‌ترین پست‌های بلافصل نیروگاهی است، با برخورداری از ۱۴ بی‌۲۳۰ کیلوولت متشکل از چهار فیدر نیروگاهی، شش فیدر خط انتقال، سه فیدر ترانسفورماتور ۶۳/ ۲۳۰ کیلوولت و یک بی‌کوپلر در محوطه داخلی نیروگاه و به منظور اتصال واحدهای نیروگاه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق جنوب تهران طی تابستان سال آینده وارد مدار می‌شود.

ساخت این پست GIS نخستین گام برای بازنشسته‌ کردن واحدهای قدیمی نیروگاه ری و جایگزینی آنها با واحدهای راندمان بالا و تکنولوژی جدید است که با اجرای این پروژه راندمان و توان تولید برق استان تهران و پایداری شبکه به میزان قابل‌توجهی افزایش پیدا خواهد کرد.

نیروگاه ری در حال حاضر با ۲۱ واحد توربین گازی و ظرفیت نامی ۸۰۰ مگاوات در حال بهره‌برداری است که در راستای طرح توسعه نیروگاه و بالا بردن توان و بازده آن و تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور، عملیات اجرایی ساخت پست GIS ۲۳۰ کیلوولت آن در حال انجام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: