منطقه آزاد ماکو

دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به رفع فوری مشکل آب شرب

کدخبر : 62878

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو دستور رفع فوری مشکل کمبود آب شرب در برخی نقاط روستایی و شهری منطقه را صادر کرد.

منطقه آزاد ماکو،‌ حسین گروسی روز شنبه در جلسه ای که با حضور دادستان ماکو، فرماندار شوط و روئسای ادارات آب و فاضلاب شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت به منظور بررسی راهکار رفع مشکلات آب شرب روستاهای دارای مشکل آب شرب در دفتر مدیرعامل برگزار شد،  با تاکید بر رفع فوری آب شرب این روستاها بخصوص شهر مرگنلر گفت: به هرطریقی آبرسانی به مناطق دارای مشکل آب در کوتاه مدت باید انجام شود.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو در سه سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان برای آب و فاضلاب شهرستان های مستقر در منطقه هزینه کرده است افزود: این سازمان به تعهدات خود درمشارکت با اداره آب و فاضلاب برای رفع مشکلات آب عمل کرده و بعد از این نیز آماده همکاری  و مشارکت برای حل این معضل می باشد.

گروسی اضافه کرد: مسئولان کشوری توقع دارند منطقه آزاد با منابع محدود خود همه مشکلات را رفع کند ولی محرومیت زدایی از منطقه نیاز به بودجه وحمایت ملی دارد و بودجه منطقه کفاف آن را نمی دهد.

دادستان ماکو نیز در این جلسه با تقدیر از پیگیری و تلاش مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در رفع مشکلات منطقه گفت: دغدغه ای که مدیرعامل دارد را باید تمامی مسئولین و دستگاه های اجرایی شهرستان داشته باشند.

صابر جعفری با اشاره به اینکه مشکل آب روستاها بخصوص شهر مرگنلر ممکن است به مشکلات بزرگتر و یا به مشکل ملی تبدیل شود افزود: کمبود آب در روستاها باعث مهاجرت معکوس به شهرها می شود و این برخلاف سیاست های کلان جمهوری اسلامی است.

فرماندار شهرستان شوط نیز در این جلسه به لزوم تقویت، تعمیق و بهبود چاه های شهر مرگنلر بعنوان راه حل فوری حل مشکل اشاره کرد و گفت: مردم مرگنلر ۲۰ سال است که از مشکل بی آبی رنج می برند.

شهروز بابازاده اضافه کرد: برای تامین آب شرب شهر مرگنلر نیاز به ۱۶ لیتر برثانیه آب از شبکه آب است که درحال حاضر ۵ لیتر بر ثانیه می باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: