پتروشیمی مارون

افزایش ۷۰۰ میلیاردی صادرات مارون

کدخبر : 63280

صادرات محصولات پتروشیمی مارون در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ حدودا ۷۰۰ میلیارد تومان بیش از مدت زمان مشابه سال قبل بوده است.

پتروشیمی مارون در طی عملکرد ۹ ماهه خود از فروردین تا پایان آذرماه سال جاری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از محصولات خود را صادر نموده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل افزایش ۷۰۰ میلیاردی داشته است.

تولید بیش از ۱۹۳ هزار تن محصولات صادراتی در پتروشیمی مارون

میزان تولید محصولات صادراتی پتروشیمی مارون از فروردین تا آذرماه امسال از مرز ۱۹۳ هزار تن گذشته است براساس اعلام این شرکت در مدت یاده شده ۸ هزار تن دی اتیلن گلایکول، بیش از ۹۰ هزار تن منو اتیلن گلایکول، ۷۹ هزار تن پلی اتیلن سنگین و بیش از ۱۶ هزار تن بنزین پیرولیز تولید شده است.

بیشترین سهم در صادرات را منو اتیلن گلایکول با فروش ۱ هزارو ۶۷۱ میلیارد تومانی داشته و نسبت به ۹ ماهه سال گذشته صادرات این محصول ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

منو اتیلن گلایکول یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین ترکیبات گلیکول‌ها است، که دارای خاصیت ضدیخ و ضد انجماد می‌باشد. این ماده، کاربرد زیادی در تهیه رزین‌های پلی استر دارد.

در چندین سال اخیر فروش محصولات با ارزش پلی اتیلن سنگین، بنزین پیرولیز، دی اتیلن گلایکول، منو اتیلن گلایکول، اتیلن، پلی پروپیلن، وبرش‌های پروپان در پتروشیمی مارون افزایش یافته است.

مقدار هزینه مارون برای مصرف انرژی

براساس تازه‌ترین اطلاعات منتشرشده از پتروشیمی مارون در کدال این شرکت برای سوخت مصرفی خود شامل آب خریداری شده، آب مصرفی، آب بدون املاح، سوخت برق، بخار، نیتروژن، گاز طبیعی و … بیش از ۲ هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان هزینه نموده است.

این شرکت با هدف کاهش مصرف حامل‌های انرژی از جمله انواع آب، برق و گاز‌های فشرده و …، جلوگیری از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و مدیریت هزینه‌های حامل‌های انرژی با حفظ تولید در ظرفیت اسمی اقدام به استقرار سیستم مدیریت انرژی براساس استاندارد ISO-۵۰۰۰۱۲۰۱۸ نموده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: