منطقه آزاد ماکو

تراز تجاری منطقه آزاد ماکو به ۱۷۸ میلیون دلار رسید

کدخبر : 64122

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه نمایشگاه صادرات به پاکستان در منطقه آزاد چابهار در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تراز تجاری مثبت این منطقه گفت: تراز تجاری بزرگترین منطقه آزاد کشور به ۱۷۸ میلیون دلار رسید.

سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو برای فعالان اقتصادی توجیه پذیری ویژه دارد

حمزه حورسی افزود: سرمایه گذاری در بزرگترین منطقه آزاد کشور بواسطه موقعیت منحصر بفرد و مزایای قانونی و نسبی آن برای فعالین اقتصادی و سرمایه داران توجیه پذیری ویژه ای داشته است.

وی ادامه داد: ماکو تنها منطقه آزاد کشور است که در تمامی حوزه های سرمایه پذیر دارای پتانسیل های ویژه و جذاب می باشد و بواسطه وسعت، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی در دسترس پاسخگوی سرمایه گذاریها در هر حوزه و هر حجمی می باشد.

حورسی تاکید کرد: دسترسی به آبهای روان، سدها و خاک حاصلخیز چندین هزار هکتاری، وجود معادن فلزی و غیر فلزی و انواع سنگ های تزئینی، زیر ساخت حمل و نقل هوایی، تردد بیش از ۸۰۰ کامیون در روز از مرز بازرگان و . . .، تنها بخشی از ویژگی هایی است که ماکو را به بهشت سرمایه گذاری در ایران تبدیل می نماید.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه طی یک سال گذشته صادرات کالا از ماکو به سرزمین اصلی ۲۱۰ میلیون دلار بوده است اضافه کرد: صادرات کالا و خدمات منطقه به خارج از کشور ۲۰۱ میلیون دلار و صادرات مجدد به ۵.۶ میلیون دلار طی یکسال گذشته رسید.

وی همچنین عنوان کرد: در این مدت صادرات عبوری از این منطقه آزاد به ۱۹۰۰ میلیون دلار رسید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: