رییس سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرد؛

فرودگاه پیام کاندید راه‌اندازی نمایشگاه دایمی در حوزه صنعت هوایی کشور

کدخبر : 64157

دومین جلسه شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، امروز سه شنبه 26 دی ماه با حضور محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری و اعضای این شورا برگزار شد.

دومین جلسه شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، امروز سه شنبه 26 دی ماه با حضور محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری و اعضای این شورا برگزار شد.

 منطقه ویژه اقتصادی وفرودگاه بین المللی پیام در این نشست که در سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد، علاوه بر حضور اعضاء شورا، مدیران عامل شرکت های هواپیمایی، شرکت های تعمیرات و نگهداری هواپیما،  نمایندگان سازمان صنایع هوایی و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران حضور داشتند.

محمدی بخش در این نشست  با اشاره به میزبانی فرودگاه بین المللی پیام برای برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی عنوان کرد: مشارکت و حضور حداکثری شرکت‌های فعال در صنعت هوایی کشور با هدف ارایه آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی در این حوزه، یکی از مهمترین اهداف،  برگزاری این نمایشگاه است.

رییس شورای سیاستگذاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، با بیان اینکه در این دوره تمام شرکت های دولتی و خصوصی فعال در صنعت هوایی کشور به صورت جدی حضور می یابند، تصریح کرد: همچنین با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و نوپا در صنعت هوایی کشور، زمینه مشارکت این شرکت ها در نمایشگاه فراهم شده است.

وی با اشاره به دعوت از دیگر کشورها برای حضور در این نمایشگاه، بیان کرد: در نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام، تمام توان بخش هوایی کشور در حوزه های نظامی، غیر نظامی، هوانوردی عمومی، مسافری، باری، آموزشی  پای کار خواهد آمد و در کنار آن شاهد مشارکت و حضور شرکت های دانش بنیان  و نوپای فعال در این حوزه خواهیم بود.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تکمیل زنجیره تامین کشور از دیگر اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام است، تاکید کرد: همچنین در این نمایشگاه بستر لازم برای عقدقرارداد در زمینه های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانش بنیان، دانشگاهی و صنایع که در واقع تکمیل کننده زنجیره تامین کشور هستند، فراهم شده است.

محمدی بخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: مستقر بودن مراکز آموزش خلبانی، نزدیک بودن این منطقه به پایتخت، فعال بودن بخش فرودگاهی پیام و وجود شرکت های فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال موجب شد تا پیام به عنوان یکی از کاندیداها برای  راه اندازی نمایشگاه دایمی صنعت هوایی کشور در نظر گرفته شود.

وی تبدیل شدن پیام به پارک فناوری هوایی را از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام عنوان کرد و افزود: نمایشگاه صنعت هوایی پیام مجموعه ای کامل از ظرفیت های کشورمان در این حوزه است و انتظار می رود که تمام فعالان بخش هوایی کشور از دولتی گرفته تا خصوصی این فرصت ارزشمند را با هدف ارایه دستاوردهای نظام در صنعت هوایی و امیدآفرینی از دست ندهند.

پیش ثبت نام 60 شرکت برای حضور در نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام

اکبرقنبرپور، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز در این نشست با اشاره به پیش ثبت نام 60 شرکت برای حضور در نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام گفت: ایجاد محلی برای گردهم آمدن علاقمندان، بازیگران و تمام ذینفعان اصلی و فرعی صنعت هوایی و فضایی، تبادل دانش و تجربه در جهت به روز رسانی اطلاعات، امکانات و پیشرفت این صنعت از جمله اهداف برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام است.

وی  افزود: همچنین فراهم کردن بستر لازم برای معرفی فرصت های سرمایه گذاری ،زمینه سازی همکاری های مشترک در صنعت هوایی و فضایی، انعقاد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری و سرمایه گذاری، نمایش دستاوردها و پیشرفت های صنعت هوایی به دانشجویان، دانش آموزان و عموم مردم در راستای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تببین از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می باشد.

لازم به ذکر است، نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام از 16 تا 19 اسفند به میزبانی فرودگاه بین المللی پیام برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: