بنیاد علوی

کشت 85 هکتار گیاهان دارویی در فریدون شهر با حمایت بنیاد علوی

کدخبر : 64531

با حمایت بنیاد علوی در سال زراعی جاری، بیش از ۸۵ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان فریدونشهر زیر کشت گیاهان دارویی قرار گرفت.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در فریدون شهر در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی اظهار داشت: طرح توسعه کشت گیاهان دارویی در این شهرستان با حمایت بنیاد علوی از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است که امسال با ایجاد شبکه‌های روستایی ۲۲۰ نفر متقاضی کشت گیاهان دارویی شدند.

روح الله بابایی افزود: امسال 158 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پایین برای کشت گیاهان دارویی در قالب وام‌های 500 تا یک میلیارد و 500 میلیون ریالی به متقاضیان پرداخت شد.

وی از زرین گیاه، زرشک، گل محمدی، اسطوخودوس، بابونه، نعناع فلفلی، موسیر، گل گاوزبان، آویشن، رزماری، شیرین بیان و گلرنگ را از جمله گیاهان دارویی کشت شده در شهرستان فریدونشهر عنوان کرد و گفت: کم آب بربودن، مقاومت بالا در مقابل تنش‌های محیطی و خشکسالی و قابلیت کشت در اراضی شیب دار از مزیت‌های کشت گیاهان دارویی است.

یادآور می شود: بیش از ۱۳۰ گونه گیاهان دارویی در شهرستان فریدونشهر شناسایی شده و این شهرستان یکی از خاستگاه‌های اصلی گیاهان دارویی در استان اصفهان است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: