به میزبانی شرکت پتروشیمی شیراز:

نشست هم اندیشی رؤسای پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی برگزار شد

کدخبر : 65046

نخستین نشست هم اندیشی رؤسای پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت برگزار شد.

نخستین نشست هم اندیشی رؤسای پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت برگزار شد.

 شرکت پتروشیمی شیراز، نخستین نشست هم اندیشی رؤسای پدافند غیرعامل صنعت پتروشیمی به میزبانی این شرکت با هدف بررسی عملکرد صنعت پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت، مدیران HSE و پدافند غیرعامل شرکت ملی نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نماینده سازمان پدافند غیرعامل در حوزه پدافند شیمیایی برگزار شد.

در نخستین روز از این نشست ضمن بررسی عملکرد صنعت پتروشیمی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران و تاکید بر لزوم پیاده سازی اصول پدافند غیرعامل در ساختار مجتمع‌ها و طرح های پتروشیمی، نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها، تهدیدها و چالش‌های پیش روی صنعت پتروشیمی با توجه به رشد و توسعه این صنعت و ورود تکنولوژی‌های جدید و هوش مصنوعی مورد بحث و نظر قرار گرفت.

برگزاری جلسه پرسش و پاسخ رؤسای پدافند غیرعامل مجتمع‌های پتروشیمی با مدیران ارشد پدافند غیرعامل وزارت نفت و سازمان پدافند غیرعامل و بررسی مشکلات و تنگناهای عملیاتی موجود در حوزه پدافند غیرعامل پایان بخش برنامه‌های نخستین روز از این نشست بود.

گفتنی است، در دومین روز از این نشست نیز پتروشیمی شیراز میزبان برگزاری دو دوره آموزشی طرح تداوم کسب و کار و ارزیابی عملکرد تیم مدیریت بحران در زمان بروز حوادث بزرگ بود.

خاطرنشان می‌شود، در دوره آموزشی طرح تداوم کسب و کار، به اهمیت این طرح و نحوه پیاده سازی آن در مجتمع‌های پتروشیمی پرداخته شد. در این دوره، شرکت کنندگان با نحوه شناسایی و ارزیابی ریسک‌ها، نحوه تدوین برنامه و تهیه طرح تداوم کسب و کار و نحوه اجرای این طرح در زمان بروز حوادث آشنا شدند.

همچنین در دوره ارزیابی عملکرد تیم مدیریت بحران، به نحوه ارزیابی عملکرد تیم مدیریت بحران در زمان بروز حوادث بزرگ پرداخته شد. در این دوره نیز شرکت کنندگان با نحوه تشکیل تیم مدیریت بحران، نحوه شناسایی نقش‌ها و مسئولیت‌های اعضای تیم مدیریت بحران، نحوه برگزاری تمرینات و مانورهای مدیریت بحران و نحوه ارزیابی عملکرد تیم مدیریت بحران در زمان بروز حوادث آشنا شدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: