وزیر اقتصاد در یکصد و هجدهمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواستار شد

​نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی در پروژه های کشور

کدخبر : 65096

​دکتر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در یکصد و هجدهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد: تمرکز بر بهبود فضای کسب و کار و همچنین نقش آفرینی بیشتر بخش خصوصی در پروژه های کشور باید انعکاسی از همکاری های دولت و بخش خصوصی باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از شادا، وزیر اقتصاد در این نشست که با موضوع بازنگری فهرست و میزان عوارض مواد و محصولات معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیر فلزی - محصولات نفتی، گازی و پتروشیمی به صورت مواد خام و نیمه خام مشمول مالیات و عوارض صادراتی برگزار شد؛ گفت: رهبر انقلاب در ۱۰ بهمن ما بیاناتی را فرمودند که ۲ کلید واژه یعنی موضوع رفع موانع و بهبود فضای کسب و کار و تاکید بر نقش آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد کشور در این سخنان پر تکرار بود. 

وی افزود: انعکاس و شاه بیت همکاری های دولت و بخش خصوصی که شورای گفت و گوی دولت بخش خصوصی یکی از مهمترین کانون های این همکاری ها است باید بر بهبود فضای کسب و کار و نقش آفرینی بخش خصوصی در پروژه های کشور متمرکز باشد و ثمرات این اهداف باید در تصمیم ها و در دستور کار عملی قرار گیرد تا نهایتا اقتصاد ایران منتفع گردد.

رییس شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در ادامه بیان کرد: با توجه به هدف گذاری امسال با شعار رشد تولید و مهار تورم پیشنهاد میکنم دبیرخانه این شورا دستاوردهای مثبت و گره‌ها و موانع را طی گزارشی مدون و کارشناسی به دفتر مقام معظم رهبری و روسای قوا ارسال کند تا صدای فعالان بخش خصوصی شنیده شود.

وزیر اقتصاد با اشاره به فرا رسیدن ماه های پایانی سال تاکید کرد: در یک ماه و نیم پایانی سال، تامین بازار و ثبات قیمت ها در بازار شب عید و متعاقب آن ماه مبارک رمضان، سر فصل دیگری از تعاملات مشترک دولت و بخش خصوصی در این برهه زمانی است و دغدغه دولت برای کنترل بازار آخر سال در یک همکاری برد-برد ، تفاهمی و اجماعی میان دولت، بخش خصوصی و در راستای منفعت مردم انجام شود.

دکتر خاندوزی در ادامه افزود: بر همین اساس نظام ارزی کشور باید متعهد به تامین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی در کوتاهترین زمان لازم باشد و میزان ارز رسمی درخواست شده را در اختیار فعالان اقتصادی قرار دهد.

گفتنی است وزیر اقتصاد از دبیر خانه شورای گفت و گو خواست، نسبت به تهیه نامه ای به دبیر هیات دولت و بیان نتیجه دستور جلسه نشست اقدام کرده تا بصورت فوری و خارج از دستور در کمیسیون اقتصادی، دغدغه های فعالان اقتصادی در خصوص مسائل دستور جلسه مطرح شود و شاید بتوانیم با پیگیری سریعترین مصوبه شورای گفتگو را در طول کمتر ازچند روز رقم بزنیم.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: