در سفر مدیران ارشد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران به کشور چین انجام گرفت؛

اجرای پایلوت هوشمندسازی در یکی از معادن شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران

کدخبر : 65141

یکی از مهمترین کشورهای پیشرو در صنایع معدنی و فولادی جهان، سرزمین ملقب به اژدهای زرد یا چین است.قیمت بسیاری از مواد اولیه مربوط به صنعت فولاد و و فرآورده‌های فولادی در جهان به صورت روزانه از کشور چین به سایر نقاط جهان مخابره می‌شود.

یکی از مهمترین کشورهای پیشرو در صنایع معدنی و فولادی جهان، سرزمین ملقب به اژدهای زرد یا چین است.قیمت بسیاری از مواد اولیه مربوط به صنعت فولاد و و فرآورده‌های فولادی در جهان به صورت روزانه از کشور چین به سایر نقاط جهان مخابره می‌شود.

در سفر مدیران ارشد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به کشور چین، اتفاق‌های مثبت و درخورتوجه‌ای رخ داد که در این گزارش به بخش کوچکی از آن اشاره می‌کنیم.

کارنامه درخشان شرکت ((چاینا الکترونیک)) در حوزه هوشمندسازی معادن

علی یقطین، رئیس هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران؛  با بیان اینکه هدف اصلی از سفر مدیران ارشد این شرکت به کشور چین، تدوین نقشه راه هوشمندسازی و تحول دیجیتال شرکت است،گفت: به منظور بازدید میدانی از دستاوردهای معدنی و فولادی کشور چین در حوزه هوشمندسازی معادن‌‌‌، کارخانه‌های فرآوری و استفاده از تجربیات آنها، این سفر با هماهنگی و برنامه‌ریزی شرکت ((چاینا الکترونیک)) انجام شد.

یقطین با اشاره به اینکه دولت چین معادن و کارخانه‌های هوشمند معدنی و فولادی را به عنوان یک حوزه کلیدی شناسایی کرده است،گفت: دولت چین صاحبان صنایع را به توسعه فناوری‌ها و احداث کارخانه‌های هوشمند برای بهبود ایمنی،کارآیی و پایداری در عملیات معدنی و تولید فلزات تشویق کرده است و نکته مهم اینجاست که شرکت‌های چینی بر توسعه راه‌حل های نوآورانه متمرکز هستند و در این شرکت‌ها فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اینترنت اشیا برای بهینه‌سازی عملیات معدنی و تولید فلزات استفاده می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: شرکت ((چاینا الکترونیک)) پروژه‌های متعددی در زمینه معادن هوشمند و کارخانجات تولید فولاد هوشمند اجرا کرده است.این شرکت تحت مالکیت دولت مرکزی چین قرار دارد و در شهر چانگشا چین واقع است و تاکنون در بیش از ۳۰ معدن در کشور چین و کشورهای دیگر جهان هوشمندسازی معادن را انجام داده است.

یقطین از امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با نماینده شرکت ((چاینا الکترونیک)) پس از پایان بازدید همه جانبه از این شرکت خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه در پارک مرکزی فناوری‌های صنعتی شانگهای بین دو شرکت امضا شد.

 

امنیت بالا و پوشش ارتباطی نقطه قوت شرکت ((چاینا الکترونیک))

 

همچنین سیدعلیرضا میرطاهری بافقی، عضو هیات‌مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران که در سفر چین حضور داشت با بیان اینکه بازدید از معدن سنگ‌آهن((limestoneopenpit)) در شهر نانجینگ که  دارای ۳۲۰ میلیون تن سنگ‌آهک است و ظرفیت تولید سالانه ۶ میلیون تن را دارد از مهمترین برنامه‌های این سفر بود،گفت: این معدن ۱۵۰ نفر نیروی انسانی دارد.

عضو هیات‌مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران افزود: حضور در دفتر مرکزی شرکتی که ارائه‌دهنده راهکارهای هوشمندسازی معادن روباز و زیرزمینی است از دیگر برنامه‌های استراتژیک مدیران ارشد شرکت سنگ‌آهن مرکزی یران در شهر چانگشا بود. البته شرکت مذکور زیرمجموعه شرکت ((چاینا الکترونیک)) است.

میرطاهری‌بافقی تصریح‌کرد: بازدید از شرکت ارائه‌دهنده ((fuel cell ))یا سوخت متانول توسط مدیران ارشد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در روز سوم سفر صورت گرفت. این شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده محصولات حوزه انرژی است و از تولیدات این شرکت فقط توسط یک شرکت دیگر در آلمان تولید می‌شود که از لحاظ قیمتی این شرکت به مراتب قیمت پایین‌تری برای محصولات خود ارائه می‌دهد.

حسین پورشمسی؛مدیر فناوری اطلاعات،ارتباطات و هوشمندسازی شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به بازدید از شرکت ارائه‌دهنده راهکار ارتباطی با پهنای باند امن اشاره کرد و گفت: این شرکت راهکار ارتباطی خوبی دارد که از قابلیت‌های مختلفی از جمله امنیت بالا، پایداری بالا ، صرفه اقتصادی و پوشش ارتباطی مناسب برخوردار است.

قابل ذکر است در سفر مدیران ارشد شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران به کشور چین علاوه بر علی یقطین، رئیس هیات مدیره،سیدعلیرضا میرطاهری بافقی،عضو هیات‌مدیره و حسین پورشمسی مدیر فناوری اطلاعات،ارتباطات و هوشمندسازی شرکت، حسین مرادیان، معاون معدنی،مهدی طالعی بافقی معاون امور مالی و اقتصادی و امیر معینی بافقی معاون تولید شرکت هم، حضور داشتند.

انتهای‌پیام/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: