بنیاد علوی

تقدیر رئیس بنیاد مستضعفان از تدوین ساختار جدید بنیاد علوی

کدخبر : 65521

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تدوین ساختار جدید بنیاد علوی گفت: تدوین ساختار و نقشه راه اقدام شایسته ای است که باید به سمت اجرایی سازی و بهتر شدن طرح ها گام برداریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به تدوین ساختار جدید بنیاد علوی گفت: تدوین ساختار و نقشه راه اقدام شایسته ای است که باید به سمت اجرایی سازی و بهتر شدن طرح ها گام برداریم.

به گزارش مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی، حسین دهقان در نشست هم اندیشی کارکنان بنیاد علوی با عنوان تبیین رویکردهای تحولی در دوره جدید گفت: با ارائه طرح ها ها و تبیین رویکرد های تحولی بنیاد علوی می توان گفت که هم اکنون این موسسه در بعد نظری قابل اتکا و قابل تامل است و باید به سمت اجرایی سازی و بهتر شدن آن گام برداشت.

رئیس بنیاد مستضعفان در این هم اندیشی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران بنیاد مستضعفان نیز برگزار شد، با بیان اینکه «توانمند سازی محرومین» براساس ابلاغیه مقام معظم رهبری ماموریت اصلی بنیاد مستضعفان است، گفت: ابتدا باید ببینیم چه تعریف مشخص و دقیقی از توانمند سازی داریم و بعد از آن به سمت عمل به وظایف گام برداریم.

دهقان ادامه داد:  توانمند سازی؛ یعنی عزم و اراده بلند شدن را در آدم ها ایجاد کنیم، دستشان را بگیریم چند قدم همراهی کنیم تا به خود متکی شوند و دیگر مطالبه گر نباشند.

وی گفت: مجموعه اقدامات یکباره ای چون رفع نداشته ها، کمک به وضعیت مسکن، بسته های معیشتی و …که محرومین به تکرار آن نیاز دارند، صرفا تسکین است و ما می خواهیم از دستگیری یک مقدار فاصله بگیریم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تصریح براین مطلب که ماموریت رفع محرومیت ذاتاً برعهده دولت است؛ ادامه داد: دولت وظیفه پیشرفت و آبادانی کشور را بر عهده دارد و بنیاد مستضعفان  قرار است در کنار نهاد اجرا قرار بگیریم .

دهقان افزود: بنا داریم با هر فعالیتی باری را از روی دوش دولت برداریم، ظرفیت و قابلیتی را در مردم مناطق محروم ایجاد کنیم تا آنها  از این طریق  زیست آرام تر و بهره مندی بالاتر و با امید و نشاط داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در بنیاد می خواهیم نقش متفاوتی را برای خود تعریف کنیم، لذا باید بتوانیم ظرفی را ایجاد کنیم که درهر منطقه هدف، همه فعالیت ها با این نیت و برنامه هم جهت، هماهنگ و هم افزا باشد.

به گفته رئیس بنیاد مستضعفان ، باید یک مقدار بیشتر از اداره و نظامات اداری رفتاری فاصله گرفت و اگر می گوییم مدیریت جهادی، مدیریت انقلابی، شجاعت در تصمیم گیری و … با بتوانیم  اینها را پیاده کنیم، فقط کافی است که پاکدست باشیم و اجازه ورود فساد و ارتباطات مفسده آمیز به سیستمان را ندهیم.

 

 

تعریف متفاوت محرومیت زدایی در هر منطقه

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: محرومیت از نظر من عدم دسترسی و عدم امکان بارور شدن استعدادها و قابلیت های افراد، محیط و جغرافیا و درهم تنیدگی اینها با هم است و باید توجه داشت که یک اقدام مشخص محرومیت زدایی را نمی توان در سایر نقاط کشور پیاده سازی کرد چرا که هر جایی با توجه به فرهنگ، سبک زندگی، منابع طبیعی و وضعیت جغرافیایی شرایط خاص خود را دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان می گوید: نگاه بنیاد در محرومیت زدایی و پیشرفت و آبادانی، باید مبتنی بر مطالعه تمام عیار بر مبنای امکانات، منابع و نیروی انسانی آن منطقه باشد .

 

 

 چهار اقدام ضروری در مناطق هدف

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: یک نقطه را هر چقدر هم تقویت کنید ممکن است تبدیل به متن و حاشیه شود، مشکلات مهاجرت ایجاد شود؛ در حالی که ما باید اولا ضمن تثبیت جمعیت، درآمد پایدار و مستمر ایجاد کنیم، این درآمد با ایجاد نرخ رشد سکونت فرد را در آن مکان امکاپذیر و دسترسی به خدمات را تسهیل، روان و با کیفیت کند. باید کاری کرد تا هر فرد در دورافتاده ترین نقاط کشور بهترین خدمات را در همان منطقه دریافت کند .

همایشی با حضور فعالان حوزه محرومیت زدایی

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این جمله که بایستی بر روی مباحث و راه های میانبر ناشی از تجربه های خود و دیگران در حوزه محرومیت زدایی فکرکرد، گفت: تجارب فوق العاده ای در دنیا و کشورمان وجود دارد که باید آنها را شناسایی کنیم.

دهقان افزود: با برگزاری همایشی و دعوت از تمام کسانی که در حوزه محرومیت زدایی و یا پیشرفت آبادانی روستاها کار می کنند، می توان همه تجارب به اشتراک گذاشت و در دوره بعد همایش نیز نماد و نشانی را برای اشخاص یا گروه های موفق در این خصوص تعریف کرد و حتی نمونه های برتر را مورد تقدیر قرار داده و معرفی کرد.

به گفته وی، باید مدل منطقی قابل اجرا برای رفع محرومیت و پیشرفت و آبادانی روستاها پیاده سازی و تجربه شود و نواقص آن نیز رفع گردد.

رئیس بنیاد مستضعفان در ادامه سخنان خود ، شناسایی کانون های محوری پیشران در هر منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: پس ازآن می توان خوشه و زنجیره را حول آن شکل داد و مجموعه  فعالیت هایی را با یک خروجی تعیین کننده انجام داد.

 

 

بنیاد علوی مجموعه ای برنامه محور

به گفته دهقان، بنیاد علوی یک سازمان اداری نیست، یک مجموعه منضبط ، با نظم و برنامه محور است و در این فضای انسان محور، عناصر انسانی که خود را به تکنولوژی و سازوکارهای کارآمد متکی کنند، تعیین کننده هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان افزود: بنا داریم یک نگاه متفاوت را در بنیاد حاکم کنیم ، کارهایی که می کردیم را به نحو دیگری انجام دهیم که موثر سازی را برای ما بیاورد همه کمک کنید، اجازه ندهید راه رفته ، ما را از تجدید نظر در مسیر آینده باز بدارد.

www.alavi-bonyad.com/11401/

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: