مدیر مخابرات تهران:

بهره برداری از بزرگ ترین پروژه فیبر نوری در شهرک اکباتان تهران آغاز شد

کدخبر : 65597

بزرگترین افتتاح پروژه های فیبر نوری مخابرات استان تهران همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بهره برداری از ۳۸ هزار پورت در شهرک اکباتان تهران آغاز شد.

بزرگترین افتتاح پروژه های فیبر نوری مخابرات استان تهران همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با بهره برداری از ۳۸ هزار پورت در شهرک اکباتان تهران آغاز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، مهندس ملک جعفریان مدیر مخابرات منطقه تهران در آیین بهره برداری از ۳۸ هزار پورت فیبر نوری مخابرات استان تهران در شهرک اکباتان، ضمن خیر مقدم به مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، اهالی شهرک اکباتان و همه حاضران در مراسم، همچنین تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: با انجام این پروژه ، ۱۲۰ ساختمان بلند مرتبه تجاری و مسکونی در ۷۰ نقطه استان تهران به فیبر نوری متصل شده که ۹۵درصد آن در شهر تهران به ویژه در شهرک اکباتان می باشد.

مهندس ملک جعفریان در رابطه با اقتصاد و پیوند ارتباطات و مولدهای اقتصادی که باعث تولید تکنولوژی و فناوری اطلاعات و بسط آن می شود به دو مولفه انرژی و ارتباط اشاره کرد و در خلال آن مقدمه ای را در خصوص تاریخچه انقلاب صنعتی بیان کرد و خاطر نشان کرد: در اثر بسط و گسترش دنیای ارتباطات و تکنولوژی و فناوری اطلاعات بود که ارتباطات بشری شکل جدیدی به خود گرفت، صنعت نفت، پتروشیمی، پالایشگاه ها، خودرو سازی، کارخانجات شکل گرفتند و گسترش یافتند.

مدیر مخابرات منطقه تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بحث ارتباط اینترنتی گفت: امروزه مردم با استفاده از اینترنت به اخبار و اطلاعات، فیلم و سرگرمی و بسیاری از امکانات دیگر دسترسی پیدا کرده اند، در آینده نزدیک و با ورود اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم، تک تک وسایل منزل یا حتی محل کار به اینترنت اشیاء متصل خواهد شد و اینترنت لجستیک و اینترنت اشیاء به زندگی روزمره مردم وارد خوهد شد و این فضا در حال ایجاد است.

مدیر مخابرات منطقه تهران در پایان گفت: در حال حاضر بخش زیادی از زیرساخت های مخابرات مسی است و برای رسیدن به این مهم باید از زیرساخت ها و تکنولوژی های جدید بخصوص فیبرنوری استفاده کنیم.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: