در بیست و یکمین جشنواره تولید ملی_افتخار ملی مطرح شد؛

تولیدات ایرانی قابل رقابت با تولیدات دنیا/ ما باید به سمت اصلاح قوانین برویم

کدخبر : 65743

بعضی از دلالان سعی بر این داشتند که تولیدات ایرانی را بی کیفیت نشان دهند اما تولیدکنندگان ایرانی با تولیدات خود توانستند اثبات کنند که تولیدات ایرانی قابل رقابت با رقبا و کشور های دنیاست.

بعضی از دلالان سعی بر این داشتند که تولیدات ایرانی را بی کیفیت نشان دهند اما تولیدکنندگان ایرانی با تولیدات خود توانستند اثبات کنند که تولیدات ایرانی قابل رقابت با رقبا و کشور های دنیاست.

 عبدالوهاب سهل آبادی، رئیس خانه صنعت و معدن ایران در بیست و یکمین جشنواره تولید ملی_افتخار ملی که روز ۳۰ بهمن ماه در سالن همایش های اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، بیان کرد: بعضی از دلالان سعی بر این داشتند که تولیدات ایرانی را بی کیفیت نشان دهند اما تولیدکنندگان ایرانی با تولیدات خود توانستند اثبات کنند که تولیدات ایرانی قابل رقابت با رقبا و کشور های دنیاست.

رئیس خانه صنعت و معدن ایران از عملکرد سیستم بانکی کشور گلایه کرد و افزود: تنها وظیفه بانک‌ها تنها این است که به تولیدکنندگان تسیهلات ارائه کنند. در حالی که وقتی تولیدکنندگان برای تسویه تسهیلات مراجعه می کنند باید همراه با چند وکیل و حسابرس بروند تا سرشان کلاه نرود.

سهل آبادی همچنین بیان کرد: ما امروز با دقت زیادی، ۶۳ واحد تولیدی را  به عنوان نمونه انتخاب کردیم که به آنها تبریک می گوییم.

در ادامه این مراسم، علی بهادری جهرمی، سخنگوی هیات دولت با حضور در این جشنواره، به چالش های تولیدکنندگان درارتباط با شبکه بانکی خاطرنشان کرد: سیاست و نگاه دولت در جهت اصلاح این امر بوده و خواهد بود. قطعا باید این معضل در شبکه بانکی برطرف شود تا مثل مشکلات دیگر مرتفع شود.

سخنگوی هیات دولت در این باره توضیح داد: بانک ها باید در خدمت تولید باشند. اگر یک بانک در خدمت تولید نباشد نه تنها توان اقتصاد را می گیرد بلکه عامل ایجاد تورم نیر خواهد بود. نگاه ما در دولت این است که تلاش کنیم موانع را برداریم.

در این مراسم همچنین، محمدباقر علیخانی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در بیست و یکمین جشنواره تولید ملی_افتخار ملی گفت: ما باید در کشور ادبیات انتقاد را اصلاح کنیم.

وی افزود: اگر می بینید  امروز دست دولت در باز کردن گره مشکلات بخش خصوصی بسته است، مشکل در قانون و مقررات است. ما باید به سمت اصلاح قوانین برویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید