مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری اعلام کرد؛

پیش‌بینی ۷ میلیون مسافر جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳

کدخبر : 65983

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق تحلیل و پیش‌بینی‌ها بالغ بر ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای شامل ۶۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس، ون و سواری کرایه بین شهری جابه‌جا می‌شوند.

داریوش باقر جوان  با اشاره تمهیدات و برنامه‌های حوزه حمل و نقل جاده‌ای در طرح سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ اظهار کرد: برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ که از تاریخ ۲۴ اسفند امسال آغاز می‌شود و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه می‌یابد، بالغ بر ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است که حدود ۷۵۰۰ دستگاه از این ناوگان، امکان جابه‌جایی مسافر در مسافت‌های متوسط و بلند را دارند و الباقی برای مسیرهای کوتاه، سفرهای درون استانی، همچنین شهرهای نزدیک امکان فعالیت دارند.

وی افزود: در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ پیچیدگی خاصی با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی ها وجود ندارد به طوری که برای دور اول سفرها، عملیات خروج مسافران از کلان‌شهرها به‌ویژه تهران و کلان شهرهای جاذب مسافر در اولویت قرار گرفته است و برای دور برگشت تقاضا برای شهرهای زیارتی مانند مشهد افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: در کنار این ناوگان اتوبوسی، ۱۹ هزار دستگاه مینی بوس و ون به‌همراه ۳۰ هزار دستگاه سواری کرایه بین‌شهری، ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری جاده‌ای کشور برای خدمات رسانی به مسافران در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ را تشکیل می‌دهند.

باقر جوان گفت: در حالی که در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ بالغ بر ۶ میلیون ۴۵۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای جابه‌جا شدند، طبق پیش‌بینی‌ها، امسال ۷ میلیون ۱۰۰ هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای مسافر در طول سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ جابه‌جا می‌شوند.

وی با اشاره به چگونگی تهیه بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری برون شهری با بیان اینکه «در سفرهای نوروزی پیش رو 100 درصد بلیت اتوبوس‌ها اینترنتی پیش فروش می‌شوند»، خاطرنشان کرد: ظرفیت باقیمانده پس از پیش فروش اینترنتی به‌صورت حضوری ارائه می‌شود، لذا از مسافران در خواست می‌شود با برنامه ریزی نسبت به انجام سفر اقدام شود تا فقط برای دریافت بلیت در پایانه‌ها و پارکسوارها برای دریافت بلیت از پیش خریداری شده حاضر شوند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر افزود: پس از اینکه نرخ بلیت از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام شد، متقاضیان می‌توانند برای تهیه بلیت به سامانه‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و پلتفرم‌های مجاز مراجعه کنند و یا در پایانه‌های مسافربری حضور یابند.

باقر جوان تصریح‌کرد: هم‌وطنان با ثبت کد ملی و درج شماره تلفن همراه خود در زمان خرید بلیت اتوبوس، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را در مسیر صیانت از حقوق ایشان و جلوگیری از ایجاد بازار سیاه، همراهی و یاری کنند.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید