در سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران رخ داد:

تقدیر از فولاد هرمزگان به عنوان «مودی خوش‌حساب مالیاتی کشور»

کدخبر : 66191

سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و در میان شرکت‌های فولادی کشور از شرکت فولاد هرمزگان به عنوان «مودی خوش‌حساب مالیاتی کشور» تقدیر به عمل آمد.

سیزدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی ایران با حضور سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، هادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی، بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و جمعی دیگر از نمایندگان مجلس، مسئولان اقتصادی و مدیران بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

هدف از برگزاری این همایش موضوعاتی همچون مالیات بر عایدی سرمایه، نظام یکپارچه مالیاتی- حمایتی فرار مالیاتی، مالیات بر مجموع درآمد اشخاص و قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و تقدیر از مودیان خوش‌حساب مالیاتی بود.

در این همایش از شرکت فولاد هرمزگان به دلیل تقید به رعایت قانون و در قرار دادن اطلاعات شفاف مالیاتی در اختیار سازمان امور مالیاتی و انجام تکالیف قانونی مالی و مالیاتی خود در موعد مقرر توانست به عنوان مودی خوش‌حساب مالیاتی در کشور معرفی شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

عطاالله معروفخانی مدیرعامل این شرکت درخصوص انتخاب فولاد هرمزگان به عنوان مودی خوش حساب مالیاتی کشور اظهار کرد: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یک بنگاه اقتصادی بزرگ خود را به رعایت قانون و مقررات مقید کرده تا اطلاعات شفاف و قابل اتکا را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهد و در مواعد قانونی مقرر تکالیف خود را انجام و مالیات مربوطه را پرداخت کند. در این زمینه نیز بصورت ویژه این مهم از سه سال گذشته در دستور کار معاونت مالی و اقتصادی این شرکت قرار گرفت و با کنترل صحیح و انجام خردمندانه امور در کنار استفاده از تجارب و تخصص همکارانم در آن معاونت توانستیم با رعایت همه شرایط، امروز بعنوان “مودی خوش حساب مالیاتی کشور” انتخاب شویم.

وی در خصوص اهمیت و لزوم توجه ویژه به امور مالیاتی اظهار کرد: از گذشته‌های دور مالیات از منابع تامین مالی دولت‌ها بوده و جامعه نیز به جهت استفاده از خدمات، بهره‌برداری از امکانات و منابع کشور طبق قانون موظفند که وجوهی از سود خود را به دولت پرداخت کنند که از آن به عنوان هزینه اجتماعی یا مالیات نیز یاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: باعث افتخار است در شرایط حساس کشور که با اعمال تحریم‌های ظالمانه از طرف کشورهای ایران ستیز، اقتصاد کشور عزیزمان با موج‌های هرچند کوچک مواجه شد اما ما توانستیم با رعایت اصول و حفظ منافع سهامداران و جلوگیری از هرگونه اتلاف منابع، به این رتبه نائل شویم. خدای بزرگ را سپاسگزارم و این افتخار را به همکارانم در شرکت فولاد هرمزگان تقدیم می‌کنم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: