سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

از کتاب فرصت های سرمایه‌گذاری ایدرو رونمایی می شود

کدخبر : 66266

معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از رونمایی کتاب فرصت های سرمایه‌گذاری ایدرو در آینده نزدیک خبر داد.

 بابک احمدی با اشاره به اینکه متوسط رشد اقتصادی سالانه کشور در طول برنامه هفتم توسعه به میزان ۸ درصد هدف گذاری شده است ، گفت: ۳۵ درصد از رشد اقتصادی سالانه ( به میزان ۲/۸ درصد ) از محل رشد بهره‌وری کل عوامل تولید و تحقق بخش قابل توجهی از آن منوط به انجام سرمایه‌گذاری‌های جدید است .

احمدی افزود: با توجه به اینکه روند سرمایه‌گذاری در کشور در سال‌های گذشته روندی کاهنده ای بوده و از طرفی روند تشکیل سرمایه ثابت خالص هم در سال های اخیر منفی بوده است ، لذا سازمان‌های توسعه‌ای همچون ایدرو به نیابت از دولت در تلاشند بخشی از تحقق این رشد اقتصادی را به عهده بگیرند.

رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تصریح کرد: بر این اساس ایدرو به عنوان پیشران توسعه صنعتی کشور با شروع برنامه هفتم قرار است نقش پررنگ‌تری در این حوزه ایفا کند و این سازمان با اولویت بندی طرح‌های نیمه تمام و تعریف طرح‌های ایجادی یا توسعه‌ای متناسب با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری صنعتی و آمایش سرزمینی ، مجموعه‌ای از طرح‌های سرمایه‌گذاری را برای مشارکت بخش غیردولتی و خصوصی آماده کرده است.

بابک احمدی با اشاره به سه فصل کتاب فرصت سرمایه‌گذاری ایدرو خاطرنشان کرد: در فصل اول کتاب ، ماموریت‌ها و عملکرد ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای تعریف شده است ، سپس در فصل دوم رویکرد انتخاب طرح‌ها و روش اخذ تایید از مراجع مختلف تشریح و در نهایت در فصل سوم طرح‌های سرمایه‌گذاری در حال اجرا ، آماده اجرا و در مرحله بررسی مقدماتی شرح داده شده است.

وی افزود: طرح‌های در دست اجرای ایدرو در حال حاضر ۱۱ طرح هستند، ۵ طرح نیز آماده اجراست و طرح‌های مقدماتی نیز ۲۱ طرح را شامل می‌شوند. رئیس هیئت عامل ایدرو تصریح کرد : این طرح ها علاوه بر توجه به توسعه منطقه ای به مشکلات و چالش های فناورانه کشور در برخی صنایع هم توجه دارد و اجرای این طرح علاوه بر حل این مشکلات و چالش ها به ایجاد تحرک در دیگر صنایع و شکل‌گیری خوشه‌های صنعتی کمک می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید