به منظور تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم؛

نشست هم‌اندیشی وزیر اقتصاد با اساتید اقتصادی دانشگاه برگزار شد

کدخبر : 66979

در این نشست که با شرکت معاونان و مدیران کل و رؤسای سازمان های زیر مجموعه وزارت اقتصاد برگزار شد، ابتدا معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارتخانه، در سخنانی، به تشریح اقدامات انجام گرفته تا کنون در راستای تحقق شعار تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری برای سال جاری پرداخت.

"سید علی روحانی" با اشاره به جلسات برگزار شده بین وزارت اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه و وزارت صمت از تهیه یک بسته پیشنهادی اولیه به این منظور و جمع بندی مشکلات تولید در چهار شاخه "پیش نیاز های اساسی"، "فرایند تأسیس"، "فرایند تولید" و "فرایند فروش" بعنوان ما حصل این جلسات خبر داد.

وی گفت: بر مبنای بسته اولیه مذکور، اولویت های تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، شامل "اصلاح سیاست های ارزی معطوف به بازگشت ارز صادراتی و تخصیص ارز"، "اتخاذ سیاست های پولی حامی تولید"، "قاعده مند کردن قیمت گذاری دستوری"، "اصلاح اقتصاد بهینه سازی انرژی" و "پیش بینی پذیر کردن مقررات ناظر به تولید و سرمایه گذاری" است.

روحانی، دیگر اولویت های بسته اولیه تحقق شعار سال ۱۴۰۳ را شامل "تدوین ابلاغ و اجرای استراتژی توسعه صنعتی"، "واگذاری مالکیت و مدیریت بنگاه ها به مردم"، "منع دولت و نهادهای عمومی غیر دولتی از رقابت با بخش خصوصی"، "تسهیل و گسترش تأمین مالی" و "حذف موانع تولید و صادرات (نهضت مقررات زدایی) و تسهیل صدور مجوزها" عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه، اساتید و صاحب نظران اقتصادی حاضر در نشست، به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موضوع جلسه، پرداختند.

در خاتمه نشست، دکتر سید احسان خاندوزی به جمع بندی مباحث مطروحه توسط اقتصاددانان پرداخته و با تأکید بر اینکه در دولت، کسی خودش را سانسور نمی کند و همه انتقادات و پیشنهادات به صراحت مطرح می شود، قول طرح پیشنهادات و نظرات ایشان در جلسات هیئت دولت و شخص رئیس‌جمهور را داد.

وی با تشریح بخشی از ملاحظات و محدودیت های ناشی از بوروکراسی اداری و مقاومت های موجود در مقابل تصمیمات و برنامه های دولت، از معاون سیاست‌گذاری وزارت اقتصاد خواست، نسبت به تشکیل کارگروه هایی متشکل از اساتید حاضر به منظور دریافت و تدوین پیشنهادات مشخص و اجرایی آنها در راستای تحقق جهش تولید با مشارکت بخش خصوصی اقدام کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: