در معاملات روز جاری بازارهای فرابورس رقم خورد (27 فروردین‌ماه 1403) 

رشد دسته‌جمعی شاخص‌های منتخب

کدخبر : 67287

بازارهای فرابورس ، امروز معاملاتی مثبت را دنبال کردند که رشد دسته جمعی شاخص‌های منتخب را رقم زدند.

به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در معاملات سومین روز هفته بازارهای فرابورس شاهد معاملاتی مثبت بودند که درنهایت افزایش 63 واحدی آیفکس و قرار گرفتن این متغیر درعدد 24 هزار و 708 واحد را رقم زدند.

طی معاملات روز جاری نمادهای هرمز، شگویا، وسپهر، زاگرس و خاور با بیشترین اثر مثبت بر شاخص کل، افزایش 63 واحدی این متغیر را رقم زدند. این در حالی بود که دو نماد آریا و بپاس با اثر منفی بر این متغیر، مانع رشد بیشتر آن شدند.

همچنین شاخص قیمت 15 واحد و شاخص کل هم‌وزن 687 واحد رشد کردند.

طی معاملات روز دو‌شنبه بیش از 8.3  میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش 395 هزار و 900  میلیارد تومان در 96 هزار نوبت معاملاتی در بازارهای فرابورس دادوستد شد که بخش عمده‌ای از ارزش معاملات امروز متعلق به عملیات بازار باز بانک مرکزی بود.

نگاهی به ارزش معاملات به تفکیک ابزار نشان می‌دهد بیش از 1.3  میلیارد برگه سهم به ارزش 789 میلیارد تومان خریدوفروش شده است.

همچنین 2.5 میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز به ارزش 2 هزار و 590 میلیارد تومان طی روز جاری جابه‌جا شد.

گفتنی است در بخشی دیگر از بازار 16 میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش یک‌هزار و 400 میلیارد تومان دست‌به‌دست شده است. در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز 4.4 میلیارد برگه به ارزش 391 هزار میلیارد تومان معاملات ثبت شد.

در پایان بازار نمادهای فصبا، نخریس، بیوتیک، فن افزار، خاور، فنر و زماهان نیز در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید