با استقرار ترانسفورماتور ۱۲٠مگاواتی؛

پست برق اصلی شرکت فولاد اکسین خوزستان تکمیل شد

کدخبر : 67289

مدیر برق شرکت فولاد اکسین خوزستان از ورود و استقرار یک دستگاه ترانسفورماتور پرقدرت با توان ۱۲٠مگاوات و تکمیل پست برق اصلی کارخانه تولید ورق های فولادی این شرکت خبرداد.

مدیر برق شرکت فولاد اکسین خوزستان از ورود و استقرار یک دستگاه ترانسفورماتور پرقدرت با توان ۱۲٠مگاوات و تکمیل پست برق اصلی کارخانه تولید ورق های فولادی این شرکت خبرداد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت فولاد اکسین خوزستان، مهندس محی الدین رحمانی در این خصوص اظهار کرد: در راستای اهداف استراتژیک شرکت و به منظور تامین برق پایدار کارخانه تولید ورق، یک دستگاه ترانسفورماتور قدرت با توان ۱۲۰MVA و ولتاژ  ۲۳۰/۳۳KV در سال ۱۴۰۲ سفارش گذاری و پس از انجام تست های تحویل و کارخانه ای در سال گذشته امروز شنبه(۲۵ فروردین ۱۴۰۳) جهت نصب و راه اندازی در پست برق اصلی وارد شرکت شد.

وی افزود: با راه اندازی این ترانسفورماتور و تکمیل پست برق اصلی کارخانه توقفات ناشی از نوسانات شبکه برق ورودی شرکت به میزان قابل توجهی کاهش و پایداری برق جهت تولید بدون توقفات، افزایش می یابد.

مدیر واحد برق شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: ترانسفورماتور یکی از پربازده‌ترین تجهیزات الکترونیکی است و عملیات نصب این ترانسفورماتور به منظور پایداری برق خط تولید شرکت فولاد اکسین خوزستان با توجه به محدودیت‌ های مصرف در تابستان است.

وی همچنین عنوان کرد: بر همین اساس و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر حمایت از تولید داخلی، کلیه کارهای طراحی این ترانسفورماتور توسط شرکت مشاور قدس نیرو انجام و پس از تایید کارشناسان فنی واحدهای برق و اتوماسیون و امور مهندسی شرکت فولاد اکسین خوزستان این ترانسفورماتور توسط شرکت ایران ترانسفو و با نظارت مهندسین و متخصصین مجرب واحد برق و اتوماسیون شرکت فولاد اکسین و شرکت مشاور قدس نیرو و همکاری شرکت پایش صنعت ترانسفورماتور بدون حضور و دخالت کارشناسان خارجی در داخل کشور ساخته شد.

به گفته رحمانی، شرکت ایران ترانسفو برای اولین بار در ساخت بدنه و مخزن ترانسفورماتورهای قدرت به ویژه این ترانسفورماتور، از محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان استفاده کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر: