رپرتاژ اگهی /

ماکسیمالیست بیت کوین کیست؟

ماکسیمالیست بیت کوین کیست؟
کدخبر : 47021

ماکسیمالیست‌های بیت کوین بر این باورند که بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان است. بنابراین تنها ارز دیجیتالی است که در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 همچنین آنان معتقدند که سایر ارزهای دیجیتال از بیت کوین پایین‌تر بوده، غیرضروری و پست هستند. ایدئولوژی ماکسیمالیسم بر این عقیده است که سایر آلت کوین‌ها با آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین مطابقت ندارند. در این مقاله قصد داریم در مورد ماکسیمالیست بیت کوین صحبت کنیم با ما همراه باشید.

 

درک ماکسیمالیست بیت کوین

ماکسیمالیست در معنای لغوی به افرادی گفته می‌شود که به طور هیجانی و متعصبانه از اعتقادات خود پیروی می‌کنند و هر چیز که خلاف ایده و نظرات آن‌ها باشد را انکار کرده و با آن مخالفت می‌کنند. ماکسیمالیست بیت کوین نیز به همین ترتیب معتقدند که شبکه بیت کوین هر آنچه را که سرمایه‌گذاران سود کافی از فروش بیت کوین یا خرید آن را به دست می‌آورند و سایر کوین‌ها بی‌فایده و پست هستند.

ویتالیک بوترین توسعه‌دهنده اتریوم در سال ۲۰۱۴ درباره ایده ماکسیمالیست بیت‌کوین اظهار نظر کرد.

«این ایده که محیطی از چند ارز دیجیتال رقیب نامطلوب است، اینکه راه اندازی یک کوین دیگر اشتباه است و اینکه ارز بیت کوین در صحنه ارزهای دیجیتال باید موقعیت انحصاری داشته باشد هم درست و هم اجتناب ناپذیر است.»

 

بوترین فلسفه حداکثری را اینگونه متمایز کرد

«یک تمایل ساده برای حمایت از بیت کوین و بهبود آن؛ بدون شک نه تنها (برای بهبود بلاکچین بیت کوین) سودمند هستند. این موضعی است که (بیان می‌کند) ساختن چیزی بر روی بیت کوین تنها راه صحیح انجام کارها است و انجام هر کار دیگری غیراخلاقی است». ماکسیمالیست بیت کوین اغلب از اثرات شبکه «به عنوان استدلال استفاده می‌کنند و ادعا می‌کنند که مبارزه با آنها بیهوده است».

 

بلاکچین بیت کوین

فناوری دفتر کل توزیع شده در قلب شبکه بلاکچین بیت کوین قرار دارد. دفتر کل توزیع شده سودمند است چرا که امکان اشتراک‌گذاری تراکنش‌ها را با ارسال کپی‌های ضبط شده از داده‌ها برای شرکت‌کنندگان در شبکه مشترک فراهم می‌کند. در نتیجه این شفافیت به افزایش امنیت و جلوگیری از تقلب کمک می‌کند. اگر یکی از نودهای بد بخشی از بلاکچین را تغییر دهد، سایر نودهایی که نسخه‌هایی از تراکنش‌های اصلی را دارند می‌توانند تعیین کنند که چه چیزی توسط کلاهبردار تغییر کرده است و تراکنش قانونی را دوباره برقرار کنند.

محبوبیت بیت کوین (BTC) عصر ارزهای دیجیتال را آغاز کرده است که منجر به ایجاد صدها ارز دیجیتال دیگر شده است. بسیاری از این ارزهای دیجیتال به نوعی از ساختار اصلی بیت کوین ساخته شده‌اند. با اینکه سایر ارزهای دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند، اما لزوماً به طور خاص بر روی شبکه بیت کوین نیستند. به عبارت دیگر، دفتر کل توزیع شده بیت کوین به گونه‌ای اصلاح شده است که بتوان از آن برای مقاصد دیگر استفاده کرد. وجود ارزهای دیجیتال دیگر نه تنها به نرخ خرید بیت کوین (خرید BTC) آسیب نزده، بلکه علاوه بر افزایش فناوری به پیشرفت قیمت بیت کوین (قیمت BTC) کمک کرده است.

 

8997d239-8c28-491b-a33b-57dc717c1d79

نگرانی‌های ماکسیمالیست‌های بیت کوین

اگر بخواهد بیت کوین به تنها ارز دیجیتال تبدیل شود، ماکسیمالیست بیت کوین باید بر موانع خود غلبه کند. برخی از چالش‌ها و محدودیت‌های بیت کوین شامل موارد زیر است:

 

مقیاس پذیری

ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین از فرآیند اثبات کار (PoW) برای تایید تراکنش‌های انجام شده در بلاکچین استفاده می‌کنند. کسانی که مسئول تایید تراکنش‌ها و اطمینان از صحت آنها هستند، ماینر نامیده می‌شوند. ماینرها با تایید مشروعیت تراکنش‌ها به عنوان حسابرسان شبکه عمل می‌کنند و از تقلب جلوگیری می‌کنند.

همانطور که تراکنش‌های جدید به بلاکچین اضافه می‌شود، کپی‌ها به همه گره‌ها، شرکت‌کنندگان و رایانه‌های موجود در شبکه ارسال می‌شود. با افزایش محبوبیت بیت کوین، حجم تراکنش‌ها نیز افزایش می‌یابد. به این ترتیب هرچه داده‌های بیشتری اضافه شود، سیستم بیشتر درگیر می‌شود و منجر به تاخیر می‌شود. در نتیجه، مقدار زیادی انرژی برای پردازش حجم رو به رشد تراکنش‌ها مورد نیاز است.

تاخیر یا کندی بلاکچین بیت کوین از مقیاس پذیری بیت کوین جلوگیری می‌کند زیرا نمی‌تواند حجم تراکنش‌ها را مدیریت کند. در نتیجه، دیگر شبکه‌های بلاکچین دیگر با توکن‌های اختصاصی آن‌ها مورد نیاز است. همچنین هرچه انرژی بیشتری مورد استفاده قرار گیرد، قیمت بیت کوین (قیمت BTC) بالاتر می‌رود. این امر حفره‌ای بزرگ در ایدئولوژی ماکسیمالیسم بیت‌کوین ایجاد می‌کند.

 

شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ یک راه حل فناورانه است که برای حل مشکل سرعت تراکنش در بلاکچین بیت کوین با معرفی تراکنش‌های خارج از زنجیره در نظر گرفته شده است. با استفاده از کانال‌های شبکه لایتنینگ به عنوان مکانیزم تراکنش بین دو طرف، طرفین می‌توانند پرداخت‌های خود را انجام دهند. تراکنش‌های انجام‌شده در شبکه لایتنینگ سریع‌تر و کارآمدتر از معاملاتی هستند که مستقیماً روی بلاکچین بیت‌کوین انجام می‌شوند. اما برای استفاده از شبکه لایتنینگ باید کانال بر روی شبکه بلاکچین اصلی ایجاد شود که کارمزد تراکنش را افزایش می‌دهد. در نتیجه در بسیاری از کشورها ممکن است خرید بیت کوین (خرید BTC) صرفه اقتصادی نداشته باشد. حتی اگر هم انجام شود، ممکن است تاثیر مستقیم بر قیمت بیت کوین (قیمت BTC) خریداری شده بگذارد.

 

نوسانات معاملاتی

چالش دیگر برای تبدیل شدن بیت کوین به یک روش پرداخت پرکاربرد این است که قیمت تمام ارزهای دیجیتال مخصوصاً قیمت بیت کوین (قیمت BTC) به شدت نوسان دارد. نوسان بالای قیمت ارزهای دیجیتال می‌تواند خرید، نگهداری و تجارت بیت کوین را برای سرمایه گذاران و تاجران به شدت سخت کند. در این شرایط استیبل کوین‌ها می‌توانند این نقص بزرگ بیت کوین (و سایر آلت کوین‌ها) را پوشش دهد. با کمک استیبل کوین‌ها، به دلیل ماهیت قیمت ثابت آنها تجارت با بیت کوین بسیار ساده می‌شود. به عبارت بهتر استیبل کوین‌ها خرید بیت کوین (خرید BTC) یا فروش آن را افزایش می‌دهند. بنابراین حضور آنها برای رشد و ترقی شبکه بلاک چین بیت کوین الزامی است.

 

قراردادهای هوشمند

در سال‌های اولیه، بیت‌کوین در استفاده از آن محدود بود و مکانیسم‌هایی برای ساخت قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) ارائه نمی‌کرد، که سایر بلاکچین‌ها به طور خاص برای پشتیبانی از آن‌ها طراحی شده‌اند.

قراردادهای هوشمند به طور خلاصه شامل برخی شرایط است که با کامپیوتر برنامه‌نویسی شده‌اند. این قراردادها در صورتی که شرایط تنظیم شده محقق شده باشد، مفاد قرارداد را انجام خواهند داد.

قراردادهای هوشمند که در شبکه بلاکچین اتریوم استفاده می‌شوند و در موضوعات مالی محبوبیت پیدا کرده‌اند. اگرچه شبکه بلاکچین بیت کوین برای ارائه قراردادهای هوشمند توانایی خود را افزایش داده است، اما از نظر تراکنش‌های مالی از اتریوم عقب است. وجود قراردادهای هوشمند در شبکه بلاکچین بیت کوین بی‌تردید در قیمت بیت کوین (قیمت BTC) تاثیر گذاراست. اما اگر بیت کوین بتواند به قدرت کنونی اتریوم (در این حوزه) برسد، تقاضا برای خرید بیت کوین (خرید BTC) به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.

 

آینده ماکسیمالیسم بیت کوین

ماکسیمالیست‌های بیت کوین ادعا می‌کنند که همه مسائل با بلاکچین بیت کوین قابل حل است. در آینده پس از طی کردن مسیر توسعه بلاکچین بیت کوین، اینکه دولت‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران بلاکچین بیت‌کوین را انتخاب کنند یا سایر بلاکچین‌های موجود در آن زمان، قضاوت نهایی ماکسیمالیست‌ها خواهد بود.

منابع:

 investopedia.com

https://wallex.ir/blog/bitcoin-maximalism/

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد .... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه