رپرتاژ اگهی /

لایحه‌ی مجلس السالوادور برای انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین

لایحه‌ی مجلس السالوادور برای انتشار اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین
کدخبر : 44283

ماریا لوییزا هایم برو (Maria Luisa Hayem Breve)، وزیر اقتصاد السالوادور، لایحه انتشار دارایی‌های دیجیتال را به مجلس قانون‌گذاری این کشور ارائه کرد و راه را برای صدور نخستین اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین – موسوم به اوراق قرضه آتش‌فشان – هموار کرد.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoin magazine، این طرح ابتکاری که نخستین بار یک سال پیش اعلام شد، به دنبال جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران به السالوادور است. سال گذشته اعلام شد که این کشور به دنبال انتشار ۱ میلیارد دلار اوراق قرضه در شبکه لیکویید (Liquid)، زنجیره‌ای جانبی متصل به شبکه بیت کوین، است. عواید حاصل از فروش این اوراق نیمی به شکل مستقیم به بیت کوین و نیمی دیگر به سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی و ماینینگ بیت کوین اختصاص می‌یابد.

زنجیره جانبی یا سایدچین

زنجیره جانبی یا سایدچین (Sidechain)، یک بلاکچین مستقل است که به موازات شبکه‌ای دیگر اجرا می‌شود و به توکن‌های آن بلاکچین این اجازه را می‌دهد تا به شکل امن در زنجیره جانبی استفاده شوند و در عین حال از مجموعه متفاوتی از قوانین، الزامات عملکردی و مکانیزم‌های امنیتی پیروی کنند. شبکه Liquid زنجیره‌ای جانبی برای بیت کوین است که به کوین‌ها این اجازه را می‌دهد تا بین این دو شبکه رد و بدل شوند. بیت کوین‌های وارد شده به شبکه Liquid، با نماد L-BTC شناخته می‌شوند. اعضای مشارکت‌کننده در شبکه لیکویید کارگزار (functionaries) نام دارند و وظیفه امنیت‌بخشی به آن را بر عهده دارند.

پائولو آردویینو

پائولو آردویینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری صرافی بیتفینکس (Bitfinex)، در خصوص قانون جدید اوراق بهادار دیجیتالی السالوادور گفت: قانون اوراق بهادار دیجیتال، السالوادور را قادر می‌سازد تا به مرکز مالی آمریکای مرکزی و جنوبی تبدیل شود.

قرار است تا به صرافی بیتفینکس مجوز پردازش و فروش اوراق قرضه در السالوادور اعطا شود.

اوراق بهره‌ای ۶.۵ درصدی

این اوراق بهره‌ای ۶.۵ درصدی خواهند داشت و امکان اخذ شهروندی سریع را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. پس از درآمدزایی ۵۰۰ میلیون دلار نخست، دولت نیمی از سود اضافی را با سرمایه‌گذاران تحت عنوان سود سهام بیت کوین تقسیم خواهد کرد. این سود سهام به شکل سالانه و با استفاده از پلتفرم مدیریت دارایی Blockstream پرداخت می‌شود. ارائه این لایحه، نخستین گام در فرایند صدور این اوراق قرضه خواهد بود. یکی از منابع نزدیک به رییس جمهور نایب بوکله به مجله بیت کوین گفت که مورد بعدی تایید آن است که انتظار می رود قبل از کریسمس اتفاق بیافتد. این لایحه در ۱۷ نوامبر ارسال شد و امروز (۲۳ نوامبر) به کنگره این کشور ارائه شد.

https://wallex.ir/blog/el-salvador-submits-bitcoin-bond-bill/

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه