رپرتاژ اگهی /

ویژگی های بهترین لباس فوتبال

ویژگی های بهترین لباس فوتبال
کدخبر : 48353

یکی از سوال های اصلی هر علاقه مند به لباس های فوتبالی اینه که، یک لباس با کیفیت، چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ و در زمان خرید چه مواردی رو باید بررسی کنیم.

آشنایی با این موارد و جزئیات کمک میکنه تا هنگام تهیه یک کیت فوتبالی انتخاب بهتری داشته باشید. برای تهیه لباس فوتبال در ایران چون نسخه های اصلی و اورجینال در دسترس نیست، به ناچار از نسخه های کپی استفاده میشه و پر فروش ترین لباس های فوتبال بصورت همین نسخه تولید و ارائه میشه. کیفیت هایی که اکنون در دسترس هست به شرح زیر می باشد.

  1. کیفیت های ورژن بازیکن یا پلیری
  2. کیفیت هواداری تک
  3. کیفیت ست پیراهن شورت

 

اما عوامل تاثیر گذار بر کیفیت یک لباس فوتبال که باید آن ها رو بشناسیم عبارتند از:

  • لطافت پارچه
  • قابلیت انعطاف پذیری پارچه
  • امکان عبور هوا و لایه های تنفسی
  • لوگو و جزئیات با کیفیت
  • دوخت با کیفیت بالا

 

  1. لطافت پارچه
  • پارچه لباس های فوتبال از پلی استر کار میشه که در اصطلاح عمومی بشون پلاستیک میگن ولی این کاملا اشتباه! پلی استر ها دارای ترکیبات متنوعی هستن که میتونن کیفیت های متنوعی رو داشته باشن. در لباس هایی که بسیار با کیفیت کار میشن از ترکیبی استفاده میشه که بعد از لمس پارچه مقدار لطافت اون، شما رو تحت تاثیر قرار بده. این کیفیت از پلی استر معمولا در ورژن های اصلی بازیکن و یا تیشرت های کپی از نسخه بازیکن دیده میشه

 

  • در کیفیت های پایین تر، این مقدار لطافت قطعا وجود نداره و شما با لمس پارچه متوجه خشک تر شدنش میشید و یا حس میکنید که مقدار پلاستیک استفاده شده در پارچه بیشتر شده و در اصطلاح پارچه لیز شده. این کیفیت معمولا در نسخه های هواداری و یا کیفیت بازیکن ( که با بهترین متریال ساخته نشده) دیده میشه.

 

  • در حالت سوم پارچه هایی رو میبینیم که مقدار پلاستیک استفاده شده در اونا کاملا مشهود هست و دیگه خبر خاصی از لطافت وجود نداره. این کیفیت از پارچه رو معمولا در ست پیراهن شورت و یا لباس های ورژن هوادار(که با بهترین کیفیت ساخته نشده) دیده میشه.

 

  1. قابلیت انعطاف پذیری پارچه
  • پارچه هایی که در لباس های با کیفیت استفاده میشه معمولا دارای انعطاف خوبی هستند و براحتی این امکان رو دارن که به مقدار زیادی کش بیان بدون اینکه به بافت پارچه آسیبی وارد بشه. این قابلیت به شما کمک میکنه لباس در زمین بازی جزئی از بدن شما باشه و اگر کسی لباس شما رو بکشه، براحتی متوقف نمیشید و تا حدی این امکان هست که از لباس جدا بشید ولی لباس پاره نشه. این مقدار کیفیت رو معمولا در حرفه ای ترین ورژن های لباس فوتبال میبینیم. مدل های اصلی و یا کیفیت مشابه اصلی که از بهترین متریال استفاده شده.

 

  • در حالت دوم پارچه هایی رو میبینیم که یا امکان این انعطاف رو ندارن و یا بصورت محدود این امکان رو دارن. که قطعا نداشتن این قابلیت میتونه عاملی در جهت کاهش کیفیت یک لباس فوتبال باشه.

 

  1. امکان عبور هوا و لایه های تنفسی
  • قطعا پارچه ای که بتونه باعث ایجاد گردش هوا بشه دارای یک مزیت بسیار مفید هست. در تمام لباس های حرفه ای محل هایی جهت این امکان وجود داره تا بازیکن با دویدن مقداری از عرقی که کرده خشک بشه چون هوا بخوبی از لباسش عبور میکنه و باعث خشک شدن عرق میشه. لایه های تنفسی معمولا در قسمت هایی از بدن که عرق بیشتری جمع میشه برای کمک به مکانیزم گردش هوا قرار داده میشه تا امکان عبور هوا رو تقویت کنه برای مثال زیر بغل ها.

254b7459-fe6b-4bc6-8cb4-4f2f6c3cf9e7

  • در حالت دوم شاهد لباس هایی هستیم که یا در بافت پارچه محل عبور هوا براشون وجود نداره و یا لایه های تنفسی کلا در نظر گرفته نشده. معمولا لباس های ورژن هواداری و نسخه بازیکن(که از بهترین موارد ساخته نشده) بدین صورت هست.

 

  • در حالت سوم لباس هایی رو میبینیم که نه تنها فاقد لایه نفسی هستن بلکه هیچ محلی برای عبور هوا هم ندارن. بافت پارچه این لباس ها هیچ کمکی در جهت عبور هوا به بازین میکنه. معمولا در ست پیراهن شورت های فوتبالی این کیفیت ها دیده میشه.

 

 

  1. لوگو و جزئیات با کیفیت
  • یک لباس با کیفیت معمولا تمام جزئیاتی که داره خوب کار شده و نقطه ضعفی در اون دیده نمیشه که مثال اصلی این مورد میتونه نسخه اصلی باشه که کمتر در دسترس ما در ایران قرار میگیره. بعد از این کیفیت مدل های کپی نسخه بازیکن که با بهترین متریال ساخته شدند بیشترین تشابه رو با حالت اصلی دارن. داشتن تمام جزئیات و لوگو هایی با کیفیت عالی یک حس بینظیر رو به شما میده.

 

  • در حالت دوم مواردی هستند که یک یا چند مورد از جزئیات رو ندارن ولی جزئیات روی اونا با کیفیت کار شده که معمولا نسخه های تک هواداری از این دسته هستند.

 

  • در حالت بعد نه تنها جزئیات کامل رو در لباس نمیبینیم بلکه مواردی که وجود داره هم کیفیت اصلی رو ندارن که معمولا این مورد رو در ست پیراهن و شورت ها میبینیم.

 

  1. دوخت با کیفیت بالا

 

دوخت خوب در دوام و حتی زیبایی لباس تاثیر زیادی داره. استحکام دوخت کمک میکنه که عمر لباس بیشتر باشه. ظاهر خوب دوخت شامل فاصله های یکسان و صاف بودن اندازه هر دوخت باعث میشه که از نظر ظاهر هم وضعیت بهتری وجود داشته باشه.

 

* مطلب فوق رپرتاژ اگهی می باشد و سایت خبری رصداقتصادی مسئولیتی بابت آن ندارد ...... 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه