سهام عدالت

تاریخ واریز دومین سود سهام عدالت | دارندگان سهام عدالت بشتابید

تاریخ واریز دومین سود سهام عدالت | دارندگان سهام عدالت بشتابید
کدخبر : 31024

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی از واریز سود سهام عدالت در ۳۰ اردیبهشت خبر داد.

به گزارش شمانیوزمحمود حسنلو معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه (سمات) در برنامه زنده تلویزیونی درباره جاماندگان دریافت سود سهام عدالت گفت: بیش از دو میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر سود سهام عدالت برای آنها واریز نشد.

وی افزود: این افراد باید به سامانه سجام مراجعه کرده، ثبت نام و اطلاعات خود را وارد کنند تا سود سهام عدالت شأن واریز شود.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه ادامه داد: اگر کسانی که سود سهام عدالت برای آنها واریز نشده توانایی ثبت نام در سامانه سجام را ندارند به سامانه سهام عدالت مراجعه و اقدام به تکمیل اطلاعات و ویرایش شماره شبا برای دریافت این سود کنند.

حسنلو در پاسخ به این پرسش که چرا برخی افرادی که سال گذشته برای آنها سود سهام عدالت واریز شد امسال نتوانستند آن را دریافت کنند، اظهار کرد: ممکن است در این یک سال حساب این افراد از سوی بانک‌ها مسدود شده باشد، همچنین عده محدودی از دارندگان حساب بانکی در بانک‌های ادغامی در بانک سپه شماره شبای معتبر نداشتند و بانک سپه نتوانست آنها را شناسایی کند. این عده از افراد در صورتی که در سامانه سجام ثبت نام کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به این سامانه شماره شبای خود را ویرایش کنند تا سود سهام عدالت شأن واریز شود.

وی درباره محفوظ بودن سود سهام عدالت کسانی که آن را دریافت نکرده‌اند، گفت: قطعاً سود سهامداران عدالت محفوظ است و در بازه زمانی اعلام شده تا پایان اردیبهشت در صورتی که اطلاعات آنها شناسایی شود سودشان واریز خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه تاکید کرد: زمان واریز بعدی سود سهام عدالت ۳۰ اردیبهشت است.

حسنلو درباره سود دارندگان سهام عدالت که فوت شده‌اند، بیان کرد: افرادی که فوت شده‌اند شماره حساب آنها بلافاصله از سوی بانک مسدود می‌شود و سود سهام برای آنها قابل واریز نیست.

وی ادامه داد: تا پایان اردیبهشت امسال با کمک قوه قضائیه سامانه جدیدی برای شناسایی وراث دارندگان سهام عدالت فوت شده راه اندازی می‌کنیم و سود سهام عدالت برای وراث به نسبت قانون ارث تقسیم و واریز می‌شود./ مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه