با حمایت بانک ایران زمین و مشارکت ۴ نهاد آغاز شد

طرح ملی توانمندسازی محلات کم‌برخوردار

طرح ملی توانمندسازی محلات کم‌برخوردار
کدخبر : 66992

طرح ملی برای توانمندسازی محلات (باما) با حمایت بانک ایران زمین و مشارکت چهار سازمان کلیدی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اجرا شده است.

لیلا قلباربند خبرنگار رصد اقتصادی، توانمند سازی و تحول اجتماعی از جمله مباحث اصلی و رویکردهای مهم در دولت سیزدهم است که باید توسط افراد محلات کم برخوردار انجام شود و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز در پیشبرد این اهداف کمک خواهند کرد. 

بنابر اعلام رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، در حال حاضر ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده است، جمع بندی طرح ۲۰۲۰ محله در دفتر رهبری انجام و مقرر شد مردم محلات، کارها را پیش ببرند. همچنین شیوه نامه این طرح از جانب وزیر کشور به استانداران ابلاغ شده است. 

دولت برای سال آینده برنامه مفصلی در حوزه محرومیت زدایی دارد و تصمیم  بر این است که طرح ۲۰۲۰ محله به طور کامل اجرا شود. 

بانک ایران‌‌‌زمین به منظور عمل به مسئولیت اجتماعی سازمانی و توسعه تولید داخلی و ایجاد کسب و کار برای جوانان، در این راستا فعالیت‌های خود را بهبود بخشیده است. 

این بانک در قدرتمندسازی اقشار آسیب‌پذیر و کم‌برخوردار آنها تلاش می‌کند و با مشارکت ۴ نهاد دیگر اقدام به حمایت از طرح توانمندسازی محلات می‌کند. 

طرح ملی توانمندسازی محلات (باما) با حمایت بانک ایران‌‌‌زمین و با همکاری نهادهای چهارگانه کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، سازمان جمعیت هلال احمر و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منظور ارائه خدمات در حوزه‌های مسکن، اشتغال، سلامت، تغذیه و پوشاک و تحصیلات در ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور اجرا شده است. 

مدیرعامل بانک ایران‌‌‌زمین طرح ملی توانمندسازی محلات را به عاملی موثر برای رشد و توسعه جامعه و کشور تلقی می‌کند و تمامی کارکنان بانک این طرح را حمایت می‌کنند تا با استفاده از تمام توان خود، به پیشرفت آن کمک کنند. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نام کامل و دقیق این طرح را «توانمندسازی و تحول اجتماع محور محلات» عنوان می‌کند و امضای تفاهم‌‌‌نامه این طرح با بانک ایران زمین را تحول بزرگی برای پیشرفت و توسعه کشور و اشتغال جوانان این مرز و بوم و رفاه هموطنان عزیزمان می‌داند. 

این طرح بر توانمندسازی افراد بالای ۳۰ سال برای بهبود رفاه و توسعه، و فرصت‌های شغلی برای نوجوانان زیر ۳۰ سال تمرکز دارد. 

براساس این طرح برای هر کوچه یک شهردار از همان کوچه انتخاب می‌شود و هر ۱۰ کوچه یک پهنه است که یک مسئول دارد و هر ۵ پهنه یک محله که یکی از نهادهای گفته‌شده مسئولیت آن را برعهده دارد. شهرداران محلات دوره‌های آموزشی مختلف را طی می‌کنند و در پایان دوره‌ها مدارک بین‌المللی دریافت می‌کنند. 

این طرح به عنوان نقطه عطفی برای تعامل بی‌نظیر کسب و کار و محلات در حوزه‌های پرداختی و بانکی به شمار می‌آید که با امضای تفاهم‌نامه بین ۴ نهاد مختلف، بنیاد آینده‌سازان محلات و بانک ایران‌‌‌زمین ایجاد شده است.  

 بانک ایران زمین با استفاده از توانمندی‌ها و زیرساخت‌های موجود، می‌تواند همچون گذشته خدمات مطلوبی را ارائه نماید. امیدواریم این طرح منجر به پیشرفت و توسعه کشور و بهبود رفاه مردم گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه