سوددهی کارگزاری مفید به مشتریان با نماد «خودران»

سوددهی کارگزاری مفید به مشتریان با نماد «خودران»
کدخبر : 67021

شرکت کارگزاری مفید به عنوان مطرح‌ترین و نوآورترین کارگزاری ایران در میان مشتریان است که در طول سال‌های فعالیت خود اقدام به عرضه جدید‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای انتفاع بیشتر مشتریان خود کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری خودران مفید که به تازگی تاسیس شد نیز در همین مسیر تعریف و عرضه شده است.

لیلا قلباربند خبرنگار رصد اقتصادی، شرکت کارگزاری مفید در سال ۷۳ به عنوان یکی از اولین شرکت های کارگزاری در ایران فعالیت خود را آغاز کرد. مفید در طول سال‌های فعالیت خود با بهره‌گیری از نیروی فنی متخصص در حوزه‌های مالی و فناوری اطلاعات موفق شد تا به عنوان نوآورترین کارگزاری در ایران مطرح شود. سیاست کاری مفید به‌گونه‌ای است که رقابت میان تیم های درون سازمانی به‌وجود می‌آورد.  

شرکت کارگزاری مفید همواره سعی در افزایش سهم از بازار و سوددهی به مشتریان خود برنامه‌های فناورمحور و محصولات جدیدی را در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری ارائه می‌کند. کارگزاری مفید که پیش‌تر صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بخشی استیل را در حوزه فلزات راه‌اندازی کرده بود در پایان دی ماه ۱۴۰۲، صندوق سرمایه‌گذاری خودران را برای فعالیت در صنعت خودرو راه‌اندازی و پذیره‌نویسی کرد. 

صندوق سرمایه‌گذاری خودران به عنوان دومین صندوق بخشی سبدگردان مفید، امکان سرمایه‌گذاری در مجموعه ارزشمندی از سهام شرکت‌های فعال در صنعت خودرویی را برای مشتریان فراهم می‌کند. 

صندوق بخشی یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به شمار می‌روند. ‌صندوق های بخشی با تمرکز سرمایه‌گذاری بر روی یک صنعت مشخص، امکان کسب بازدهی احتمالی از یک بخش بازار سرمایه را برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در آن بخش فراهم می‌کنند. 

صندوق سرمایه گذاری خودران، به عنوان صندو‌ق بخشی خودرویی سبدگردان مفید، امکان سرمایه‌گذاری در سبد ارزشمندی از سهام شرکت‌های خودرویی را فراهم می‌کند. گروه حرفه‌ای مدیریت‌کننده این صندوق تلاش می‌کند تا با به‌کارگیری اصول مدیریت ریسک، بازدهی بیشتری نسبت به شاخص بخش خودرویی را برای سرمایه‌گذاران کسب کند. 

صنایع مرتبط با خودروسازی در بورس، پتانسیل رشد قابل تاملی دارند. روند رشد صنعت خودرویی در بورس طی سالیان اخیر، همواره بسیار نزدیک به شاخص کل بوده است. با توجه به تقاضا برای این صنعت در بازار داخلی و همچنین تکیه بر تخصص و تجربه تیم مدیریت صندوق خودران، ممکن است سرمایه‌گذاران این صندوق در بلندمدت بازدهی مناسبی کسب کنند. 

صندوق خودران مفید، در دسته‌بندی صندوق‌های قابل معامله (ETF) قرار می‌گیرد. حداقل مبلغ لازم برای سرمایه‌گذاری در صندوق خودران مفید، ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد.  

این صندوق سرمایه‌گذاری، به طور اختصاصی در حوزه صنعت خودرو فعالیت خواهد کرد. بر اساس قانون، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله بخشی [eft] باید 70 درصد از منابع خود را در صنعت تخصصی موضوع فعالیت‌شان سرمایه‌گذاری کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه